شناسهٔ خبر: 67703226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی:

هیچ صنف و واحد تولیدی حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارد

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیچ صنف و واحد تولیدی استان حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارد، گفت: واحدهای صنفی و تولیدی مدعی افزایش قیمت، باید برای افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود از مبادی ذیربط مجوز ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

«صمد حضرتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش قیمت کالاها باید از سوی مبادی ذیربط تایید و اعلام شود وگرنه واحد تولیدی مرتکب تخلف گرانفروشی شده و پرونده تعزیراتی برای آن تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: تمامی واحدهای تولیدی و اصناف مکلف به درج قیمت بر روی کالاها هستند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و در گشت های مشترک از سوی بازرسان و عوامل قضایی مورد رصد قرار می گیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عدم آشنایی اصناف و واحدهای تولیدی به مقررات موجب تشکیل پرونده تعزیراتی برای آنان می شود، گفت: واحدهای تولیدی و اصناف باید نسبت به رعایت مقررات سامانه های جامع تجارت و انبارداری اقدام کنند در غیر این صورت مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده و مجازات سنگینی برای آن ها اعمال می شود.

حضرتی، با تاکید بر اینکه طرح شکایت و رسیدگی به تخلفات در این سازمان بدون پرداخت هزینه دادرسی و رایگان است، ادامه داد: این سازمان تهدیدی برای کسبه نبوده بلکه در کنار اصناف قانونمند و حامیان آنان است و برای مردم امیدآفرین و اهرمی قوی برای برخورد با متخلفان و عامل اصلاح آنان است.

وی اظهار کرد: سه عامل اساسی، مردم آگاه به حقوق خود، کاسب عادل و ناظر صادق می تواند فضای کسب و کار سالم و کاهش تخلفات را در جامعه به همراه داشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی از اصناف، بازاریان و واحدهای تولیدی استان خواست، انصاف، قانونمندی، حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده و به سود متعارف و مصوب خود قانع باشند.

حضرتی، با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان تعزیرات حکومتی شناسایی اصناف و بازاریان منصف و قانونمند است، افزود: در این راستا ۱۱۰ واحد صنفی در استان شناسایی شده و با نصب بنر در سردرب این واحدها، از آنان قدردانی شد.

وی یادآور شد: مطالبه مردم از این سازمان، برخورد قاطع با اشخاصی است که در بازار بی نظمی ایجاد کرده و موجب هتک حرمت بازاریان منصف و قانونمند می شوند و تحقق این مطالبه نیازمند همکاری مردم، سازمان های متولی و نظارت همگانی بر بازار است.

حضرتی، ادامه داد: در این راستا مردم چنانچه با تخلفی مواجه شدند باید با احساس مسوولیت نسبت به این موضوع، شکایت خود را از طریق سامانه الکترونیکی ۱۳۵ این سازمان، ۱۲۵ سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسان دستگاه های نظارتی مانند جهادکشاورزی و بهداشت و درمان مطرح کنند تا رسیدگی شود.

نظر شما