شناسهٔ خبر: 67703195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل صمت چهارمحال‌وبختیاری خبر داد

افزایش ۲۹ درصدی تولید فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل صمت چهارمحال‌وبختیاری از افزایش ۲۹ درصدی تولید فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، فضل‌الله رحمتی، امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری، ۱۰ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: چهارمحال‌وبختیاری در حوزه فرآورده‌های نسوز دارای برند و در حوزه ملی اثرگذار است و به تازگی موفق به تولید قطعات نسوز موردنیاز نیروگاه‌های حرارتی کشور شده است.

مدیرکل صمت چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شش هزار و ۹۸۹ تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحدهای صنعتی این استان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته این محصولات وارداتی بوده است، ادامه داد: این کارخانه‌ها تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز (آجرهای منیزیت–نازل‌های ذوب_ کربنی مصرفی پاتیل‌ها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتورهای ذوب‌آهن) با ظرفیت اسمی ۵۶ هزارتن بیشترین تولید این محصول را در کشور دارند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، تصریح کرد: مقاومت در برابر سوزانندگی، آتش‌خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت مهمترین ویژگی آجر نسوز سفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.

وی با بیان اینکه تولیدات منیزیت – کربنی این کارخانه در سال‌های اخیر، صنایع فولاد را تأمین کرده است، تولیداتی که با کیفیت مطلوب و با برترین تولیدکنندگان اروپایی رقابت کرده است، مطرح کرد: صنایع فولاد کشور، صنایع مس، سرب و روی هم از محصولات منیزیت- کرومیتی این کارخانه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تولید محصولات نسوز در کشور دارای صرفه‌جویی ارزی بالاست و در تولید بخشی از فرآورده‌های نسوز که تأمین مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شوند دارای تراز مثبت ارزی از ۳۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

نظر شما