شناسهٔ خبر: 67702791 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بایدن به دنبال اصلاحات اساسی در دادگاه عالی آمریکا است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دنبال «اصلاحات اساسی» در دادگاه عالی آمریکا است، و قصد دارد پیشنهاداتی برای بازنگری ساختار و عملکرد مهمترین نهاد قضایی این کشور ارائه دهد. بایدن همچنین در حال بررسی اصلاح قانون اساسی آمریکا برای از بین بردن مصونیت گسترده رئیس‌جمهوری است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دنبال «اصلاحات اساسی» در دادگاه عالی آمریکا است، و قصد دارد پیشنهاداتی برای بازنگری ساختار و عملکرد مهمترین نهاد قضایی این کشور ارائه دهد. بایدن همچنین در حال بررسی اصلاح قانون اساسی آمریکا برای از بین بردن مصونیت گسترده رئیس‌جمهوری است.

به گزارش «رویترز»، منابع آگاه گفته‌اند که بایدن روز شنبه با دموکرات‌های پروگرسیو کنگره تماس گرفت و به آن‌ها گفت که به دنبال رونمایی از طرحی برای ایجاد اصلاحات اساسی در ساختار و عملکرد دادگاه عالی است.

بایدن پیشتر از بازنگری در عملکرد دادگاه عالی از طریق اِعمال محدودیت‌های دوره‌ای یا افزایش تعداد کرسی‌ها خودداری کرده بود. برخی دموکرات‌ها پس از انتصاب سه قاضی محافظه‌کار توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، خواستار تغییراتی شده بودند.

در ماه اکتبر پارسال یک گروه دوحزبی متشکل از کارشناسان حقوقی حمایت خود را از ایجاد محدودیت ۱۸ ساله برای تصدی قضات دیوان عالی به عنوان راهی برای جلوگیری از «حزبی شدن» این نهاد قضایی و بهبود شهرت قوه قضاییه ابراز کردند. هر گونه اصلاحات در دادگاه عالی به حمایت کنگره نیاز دارد.

بایدن همچنین روز سه‌شنبه به رای‌دهندگان سیاهپوست قول داد که برای انتخاب مجدد در پنجم نوامبر آماده است، و در اولین سخنرانی سیاسی خود پس از سوءقصد به رقیب جمهوری‌خواهش، به سابقه ترامپ در مقام رئیس‌جمهوری تاخت.

بایدن در گردهمایی بزرگ رای‌دهندگان سیاهپوست در لاس‌وگاس با شعار‌های حمایتی «چهار سال دیگر» مورد استقبال قرار گرفت. او گفت از اینکه ترامپ طی گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا صدمه جدی ندیده خوشحال است، اما از او در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت اقتصادی و مدیریت همه‌گیری کرونا انتقاد کرد.

به گفته رویترز، ترامپ که قرار است روز پنجشنبه رسما نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد، در انتخابات پنجم نوامبر در تکرار رقابت سال ۲۰۲۰ با بایدن روبرو خواهد شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما