شناسهٔ خبر: 67702235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل هلال احمر گیلان عنوان کرد

پوشش امدادی هلال احمر گیلان برای بیش از یک میلیون نفر در محرم

طاهره رفعتی

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان، با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در سراسر استان از پوشش امدادی هلال احمر در دهه اول محرم بهره‌مند شدند، گفت: ۳۴ تیم امداد و نجات در قالب ۱۷۰ نفر نیروی عملیاتی، پوشش امدادی مراسمات دهه اول محرم را در سراسر استان عهده دار بودند.

صاحب‌خبر -

هادی سلیمی امروز، ۲۷ تیرماه در گفت وگو با خبرنگاران، درخصوص پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در دهه اول محرم، اظهار کرد: پوشش همه جانبه ۳۱۳ کیلومتر نوار ساحلی خزر نیز مانع خدمات دهی جمعیت هلال احمر استان به عزاداران حسینی نشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در سراسر استان از پوشش امدادی در دهه اول محرم بهره‌مند شدند، افزود: ۳۴ تیم امداد و نجات در قالب ۱۷۰ نفر نیروی عملیاتی، پوشش امدادی مراسمات دهه اول محرم را در سراسر استان عهده‌دار بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به استقرار نیروهای عملیاتی و امدادی در حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، امامزادگان و در مسیر دسته جات عزاداری و نمازهای جماعت ظهر عاشورا جهت خدمت رسانی و ارائه خدمات سلامت محور به مردم، تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت، آموزش های چهره به چهره، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع بیش از ۳۰۰۰ پرس غذای گرم و برگزاری اجتماعات عزاداری توسط اعضای جوانان و داوطلب از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در دهه اول محرم حسینی بود.

سلیمی با بیان اینکه صدها نفر از سوگواران در کلیه شعب مورد خدمات هلال احمر گیلان از قبیل خدمات تست قند خون، فشار خون، اکسیژن تراپی، تریاژ و انتقال به مراکز درمانی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پشتیبان شعب و واکنش سریع معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در کنار ۱۰ شعب دارای طرح‌های سالم سازی شده و نقاط خطرآفرین دریا در تعطیلات گذشته به هموطنان خدمت‌رسانی کرده و چندین مغروق را از خطر غرق شدن نجات دادند.

انتهای پیام

نظر شما