شناسهٔ خبر: 67702053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استانداری خراسان رضوی:

شهید رییسی نظام را در هیچ موضوع فرهنگی گرفتار حاشیه نکرد +فیلم

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی- اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: شهید آیت الله رییسی در دوره ریاست جمهوری خود نظام را در هیچ حوزه‌ای از بخش‌های فرهنگی و اجتماعی گرفتار حواشی نکرد و همه ظرفیتها را در عرصه خدمتگزاری قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد روز چهارشنبه در نشستی به منظور ارایه دستاوردهای فرهنگی دولت سیزدهم در حوزه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: نشست های شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره ریاست جمهوری شهید رییسی با حضور پررنگ و موثر ایشان برگزار شد و همه چیز گواه این بود که وی مردی خدوم، دلسوز و دغدغه مند است و بنا دارد برای مردم بی شائبه و خستگی ناپذیر خدمت کند.

وی ادامه داد: عرصه فرهنگ از اولویت هایی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه های گوناگون اهمیت و اولویت آن را مورد گوشزد قرار داده‌اند، تشکیل حوزه ها و موسسات مختلف فرهنگی در طول چهار دهه گذشته نشان از این است که فرهنگ در تراز انقلاب اسلامی دارای اولویت است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب به شبیخون فرهنگی گفت: از ویژگی های شهید رئیسی این بود که در عرصه فرهنگ به خط اصیل و مهمی ملتزم و پایبند بود و در دوره ایشان نه در صدر و نه در اجرای فعالیت های فرهنگی دچار حاشیه و عقب گرد و تمایل به ورود به عرصه‌هایی که به شبیخون فرهنگی دامن بزند، نشدیم.

وی مردمی و خستگی ناپذیر بودن شهید رئیسی را مزیت عمومی در مدیریت وی بویژه در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: میدان دادن به شهرستان ها و ظرفیت های مردمی و فاصله گرفتن از تمرکز کارها در حوزه های رسمی از دوره شهید رییسی آغاز شد که امیدواریم ادامه یابد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: حال فرهنگ و هنر در دوره آیت الله رییسی برای مردم خوب بود و این گواهی را می توان داد که شهید رییسی اهتمام داشت حال خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بزند.

به گفته وی، رویکرد آیت الله رییسی در حوزه فرهنگ و هنر، توجه به اصالت و ارزش ها، توجه به مردم و ظرفیت های مردمی، خستگی ناپذیر بودن و تلاش مستمر بوده است.

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر

حجت الاسلام گنابادی نژاد به برخی دستاوردهای خراسان رضوی در دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی اشاره و بیان کرد: میزان تماشاچیان در سینمای استان از یک میلیون و ۱۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به سه میلیون و ۳۶۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی خودکفایی ایران در تولید کاغذ را از دستاوردهای دیگر شهید رییسی در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: رشد صنعت چاپ در استان بویژه صادرات محصولات چاپی در دو سال گذشته قابل تقدیر است، اما ظرفیت بین المللی و منطقه ای صنعت چاپ استان باید بیش از این فعال شود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه چاپ گلوگاه‌ها و چالش های حوزه اداری باید برداشته شود، ریل‌گذاری برای توسعه صنعت چاپ باید توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام گیرد.

وی به لزوم برون سپاری چاپ کتاب درسی توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: وزارتخانه مزبور باید تمام تمرکز خود را بر تولید محتوای آموزشی قرار داده و چاپ کتاب درسی را برون سپاری کند، خراسان رضوی ظرفیت های زیادی در این بخش دارد که می‌تواند نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: در دوره شهید رییسی در حوزه اقتصاد فرهنگ برای نخستین بار در استانداری خراسان رضوی قرارگاهی تحت عنوان "فرهنگ زیارت" راه‌اندازی شد و اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفت.

وی در پایان از اهالی فرهنگ و هنر خواست تا سیره شهید رییسی در ادامه کار مورد توجه قرار گیرد و با جدیت و تلاش بیشتری این مسیر را ادامه دهند و به ظرفیت های خرد در مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشند.

در پایان این نشست با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین و مدیران این مجموعه از تابلوی دستاوردهای شهید رییسی در حوزه فرهنگ و هنر استان رونمایی شد.

نظر شما