شناسهٔ خبر: 67701911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

بازدید نمایندگان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند ساخت مسکن هنرمندان در شهرک هنر پرند/ پیشرفت خوب پروژه قابل قبول است

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به همراه سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید جمشیدی رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ، ضمن بازدید از پروژه مسکن در حال ساخت ویژه هنرمندان در شهرک هنر پرند ، ضمن گفتگو با مجری پروژه از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار و ساخت و ساز این مکان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، سید مجید پوراحمدی در حاشیه بازدید از روند ساخت پروژه مسکن هنرمندان با نام شهرک هنر واقع در منطقه مسکونی پرند، به کلنگ زنی این پروژه ۸۰۰ واحدی در آبان‌ماه سال گذشته با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری  و شماری از هنرمندان  اشاره و تأکید کرد: تأمین امکانات برای خانه دار شدن اصحاب فرهنگ و هنر از موضوعات مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای دولت مردمی بود. براین اساس طبق توافق های به عمل آمده و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق هنر با وزارت راه و شهرسازی، امکان ثبت نام اعضای صندوق در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن فراهم شد. 

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در گام نخست پس از اعلام اسامی تمامی اعضای صندوق به وزارت راه و شهرسازی، با ارسال پیامک و انتشار فراخوان به تمامی اعضا برای ثبت نام در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اطلاع رسانی انجام شد. 

پوراحمدی تصریح کرد: ۵ هزار نفر در سراسر کشور واجد شرایط شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر را هنرمندان ساکن در استان تهران تشکیل می دادند. براین اساس قطعه زمینی با موقعیت مکانی مناسب در فاز صفر شهر جدید پرند، برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان تخصیص داده شد و در شورای عالی شهرسازی نام شهرک هنر برای این پروژه مصوب گردید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تکمیل پرونده ۸۰۰ هنرمند متقاضی مسکن گفت: طی چند  مرحله با انتشار فراخوان و ارسال پیامک، از هنرمندان متقاضی برای ارائه مدارک و تکمیل پرونده دعوت بعمل آمد و پرونده افرادی که به صندوق مراجعه نمودند برای اقدامات بعدی به وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پرند ارسال شد. 

پور احمدی با اشاره به پیگیری های انجام گرفته برای تخصیص تسهیلات برای هنرمندان، گفت: تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر قسط اول را پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مجری این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاست، گفت: با مشخص شدن پیمانکار و مجری پروژه شاهد پیشرفت چشمگیر و قابل توجه از زمان کلنگ زنی هستیم. تا جایی که خاک برداری و فوندانسیون انجام و برخی واحدها نیز ستون گذاری شده است. مسئولان و مجریان شرکت عمران پرند نیز بر روند کار نظارت دارند.

صندوق1

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن هم تا ۸۵۰ میلیون تومان افزایش یافته، تأکید کرد: این پروژه یکی از اقدامات مهم و شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.

پور احمدی همچنین با اشاره به ضرورت لحاظ پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت:  دسترسی به امکانات فرهنگی برای این شهرک پیش بینی شده است. با تکمیل این پروژه در آینده نزدیک شاهد شهرک فرهنگی و هنری خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: با همکاری خوبی که با وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهر پرند داریم و از سوی دیگر با همت و تجربه مجری و پیمانکار پروژه امیدواریم شهرک هنر در کمتر از دو سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به پیگیرهای انجام گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم اظهار داشت: این پروژه در حال ساخت توسط دولت سیزدهم به دولت چهاردهم تحویل داده می شود، امیدواریم با توجه به رویکرد دولت چهاردهم، روند پیشرفت ساخت و ساز آن بدون توقف ادامه پیدا کرده و در کمترین زمان ممکن واحدهای ساخته شده تحویل هنرمندان عزیز شود.

نظر شما