شناسهٔ خبر: 67701691 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

زورآزمایی تاریخ ایران مقابل اسپانسر قطری/ اینتر، مهدی طارمی و خلیج فارس

باشگاه اینتر ایتالیا در حاشیه مربوط به کلیپ رونمایی از مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود ترجیح داد نام اسپانسر قطری را حذف کند.

صاحب‌خبر -

زورآزمایی تاریخ ایران مقابل اسپانسر قطری؛ اینتر، مهدی طارمی و خلیج فارس

به گزارش تابناک ورزشی، باشگاه اینتر ایتالیا در کلیپ رونمایی از مهدی طارمی که در شبکه‌های اجتماعی این باشگاه منتشر شد با تصاویری از تخت جمشید و خلیج فارس اشاراتی به تاریخ و تمدن کهن ایران داشت. کلیپی که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و البته انتشار این کلیپ به همراه تصاویری از شرکت هواپیمایی قطر که اسپانسر رسمی این باشگاه ایتالیایی است، باعث ایجاد حواشی هم شد.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سال‌هاست چشم‌های خود را به تاریخ بسته‌اند و حتی برخلاف نقشه‌های قدیمی خود، خلیج همیشگی فارس را با نام جعلی دیگری به دنیا معرفی می‌کنند. همزمانی قرار گرفتن نام خلیج فارس و هواپیمایی قطر در کلیپ رونمایی اینتر از مهاجم ایرانی خود ابتدا این مسئله را به دنبال داشت که حتی اسپانسر قطری هم برخلاف سیاست‌های کشورهای عربی تاریخ را پذیرفته و با اشاره باشگاه اینتر به تاریخ واقعی خلیج فارس مشکلی ندارد. با این حال حذف این کلیپ از شبکه‌های اجتماعی باشگاه اینتر خلاف این موضوع را ثابت کرد.

با این حال باشگاه اینتر پس از حذف کلیپ رونمایی از طارمی بار دیگر این ویدئو را منتشر کرد که این بار خبری از نام اسپانسر قطری این باشگاه در میان نبود. مسئله‌ای که بسیار مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و از این اقدام باشگاه اینتر استقبال کردند. باشگاه ایتالیایی در ابتدای مسیر جذب بازیکن ایرانی خود با این حاشیه روبه‌رو شد، اما ترجیح آنها در این مورد حمایت از تاریخ و تمدن کهن ایران بود و آنها توجهی به مسائل سیاسی و اسپانسرینگ خود نداشتند.

البته شاید حذف نام هواپیمایی قطر، خواست این شرکت قطری بوده تا حواشی بیشتری در این زمینه ایجاد نشود. با این حال اقدام صورت گرفته از سوی باشگاه اینتر یک معنای پر از مفهوم داشت و آن هم زورآزمایی تاریخ کهن ایران مقابل اسپانسرهایی دارد که این روزها در فوتبال بسیار تعیین کننده هستند. اتفاقی که این بار طور دیگری رقم خورد و نام زیبای خلیج فارس ماندگار شد.

نظر شما