شناسهٔ خبر: 67701523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در یک سال گذشته انجام شد

ویزیت یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در بخش درمان تأمین اجتماعی قزوین

مهسا گنجه‌فرد

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته، در بخش درمان تأمین اجتماعی قزوین حدود یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ویزیت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

اورنگ شیخ‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در یک سال گذشته، در بخش درمان تأمین اجتماعی قزوین بستری شدن ۳۰ هزار بیمار، خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان تاکستان، خرید تجهیزات پزشکی به ارزش حدود هفت میلیارد تومان، افزایش ۳۸ درصدی بودجه مدیریت درمان استان، استخدام ۳۸ نفر نیروی خدماتی، استخدام ۴۵ نفر در رشته‌های درمانی، غربالگری بیماری‌های سرطان سینه، دهانه رحم و سرطان روده بزرگ، جذب نیروی متخصص برای درمانگاه‌ها و کمک پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی کمیسیون پزشکی برای درمان بیماران صعب‌العلاج انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین شامل دو بیمارستان، یک پلی‌کلینیک و هفت درمانگاه است که در شیفت صبح درمانگاه سینا و در شیفت عصر درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در قزوین، درمانگاه شبانه‌روزی حمدالله مستوفی در شهر صنعتی البرز، درمانگاه اقبال‌آذر در الوند، درمانگاه دهخدا در بویین‌زهرا، درمانگاه شبانه‌روزی نبی‌اکرم (ص) در آبیک، درمانگاه شبانه‌روزی قائم در شهر محمدیه و پلی‌کلینیک قدس در تاکستان و دو بیمارستان در شهر قزوین و تاکستان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای ۱۱ هزار و ۷۵ نفر غربالگری روده بزرگ، ۷۰۶۲ نفر غربالگری پستان، ۳۳۵۶ نفر غربالگری سرطان دهانه رحم و ۳۴۴۰ غربالگری نوزاد انجام شده است و پیگیری لازم درباره درمان بیماری و ارجاع به متخصص انجام شد.

وی درباره بدهی تأمین اجتماعی قزوین به بخش خصوصی، توضیح داد: به‌تازگی پرداخت‌ چهار ماه بدهی تأمین اجتماعی به بخش خصوصی انجام‌ شد و اکنون بدهی تا پایان دی ۱۴۰۲ تسویه شده است بقیه بدهی‌ها در روند پرداخت قرار دارند.

شیخ‌بگلو اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش ما تأمین نیروی مستقیم و نقدینگی است، اگر نقدینگی مستقیم در اختیار بخش درمان قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق بدهی شرکت‌های دارویی را بپردازیم، مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بستن قرارداد با ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد در درمان غیرمستقیم به بیمه‌شدگان خود خدمات درمانی ارائه می‌دهد و در همه مراکزی که خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود این مدیریت آمادگی دارد تا با دندانپزشکان مجرب قرارداد داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما