شناسهٔ خبر: 67700568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احراز قصور در سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد/ اعلام جرم برای متخلفان احراز قصور در سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد/ اعلام جرم برای متخلفان

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل خراسان رضوی از قصور در وقوع سیل ۲۶ اردیبهشت‌ماه مشهد خبر داد و گفت: باید با مقصران برخورد جدی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام موسی فتوحی با اشاره به بارندگی اخیر در مشهد که منجر به خسارات فراوان برای مردم شد، اظهار داشت: این میزان بارندگی مشهد در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و بارش‌های اردیبهشت ماه مشهد قابل توجه بوده است.

وی افزود: بخشی از حوادث روی داده در سیل اردیبهشت ماه به دلیل ایراداتی بود که در دیوارکشی صورت گرفته اتفاق افتاد و باید ملاحظات سیل در منطقه انجام می‌گرفت

 رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل خراسان رضوی گفت: تعدادی از دستگاه‌ها پاسخ‌هایی در این زمینه داده‌ا‌ند، به عنوان مثال آب منطقه‌ای اعلام کرد که موضوع جلوگیری از سیل در این منطقه شهری متوجه شهرداری است و شهرداری عنوان کرده که ارتش هنوز این منطقه را به طور کامل به شهرداری واگذار نکرده است.

فتوحی بیان کرد: علاوه بر سازمان بازرسی، دادستانی نیز برای افرادی که احیانا در خصوص سیل مرتکب خطا شده‌اند پرونده کیفری تشکیل داده و اعلام جرم کرده و گروهی نیز در دادسرا کار پژوهشی در این خصوص انجام می‌دهند.

بازرس کل خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پرونده‌ای از ناحیه دادسرا درباره سیل تشکیل شده و از طرفی به مباحث مربوط به ترک فعل و یا افرادی که وظیفه خود را در قبال این موضوع درست انجام نداده‌اند در دادسرا رسیدگی می‌شود. ز طرفی کانال‌های زیر پل انقلاب مشهد پاسخگوی تخلیه آب جمع شده سیل نبود، که اگر پاسخگو بود آن مقدار آب نباید زیر پل جمع می‌شد.

نظر شما