شناسهٔ خبر: 67700297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات عمرانی مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال رسیده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان مهاباد اظهار کرد: این سهم از اعتبارات شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، سه درصد نفت و گاز و ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در قالب ۱۰۴ پروژه عمرانی در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع خواهد شد و در طول سال نیز با توجه به نیاز امکان افزایش آن وجود دارد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: اعتبارات امسال براساس پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی آنها ۵۰ درصد بوده و یا امکان تکمیل در سال جاری را دارند، اولویت بندی شده است.

عباسی با بیان اینکه تلاش شده اصل عدالت را در تخصیص اعتبارات رعایت کنیم، گفت: بودجه‌های ویژه دیگری نیز شامل اعتبارات توزیع نشده، اعتبارات ملی و همچنین منابع مالی در نظر گرفته شده در جریان سفر استاندار به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید پیگیر پروژه های خود در راستای تخصیص کامل اعتبارات باشند و با مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: سال گذشته نیز در مجموع یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۰۱ پروژه به این شهرستان اختصاص یافته بود که حدود ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.

در ادامه جلسه هر یک مدیران دستگاه های اجرایی در رابطه های با سهم اعتبارات و مشکلات حوزه خود بحث و گفت و گو کردند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما