شناسهٔ خبر: 67700251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو دنبال فرار از پذیرش مسئولیت شکست است

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تلاش می‌کند تا از پذیرش مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» فرار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «واللا»، در شرایطی که مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر بر تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی دلایل شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی تاکید دارند، وی تلاش می کند تا در راه تشکیل این کمیته کارشکنی کند.

این رسانه صهیونیستی به نگرانی نخست وزیر رژیم اشغالگر از ایفای نقش دستگاه قضائی در تعیین اعضای کمیته تحقیق اشاره و اضافه کرد: نتانیاهو تلاش می کند تا لایحه ای را به کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه کند که براساس آن، بیشتر اعضای کمیته تحقیق از میان اعضای کنست انتخاب شوند و رئیس دیوان عالی، نقش کمتری در تعیین آنها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو در حالی تلاش می کند تا مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین را به گردن ارتش و نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر بیاندازد که «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست اعلام کرد که نتانیاهو مقصر شکست است و باید کمیته تحقیق در این باره تشکیل شود.

غیر از جریان سیاسی سکولار و چپ‌گرای رژیم اشغالگر، ارتش و دستگاه های امنیتی این رژیم نیز نخست وزیر و ائتلاف راست‌گرای حاکم را برای ایجاد کمیته تحقیق تحت فشار قرار داده اند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اخیرا ضمن اذعان به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت: ما به مسئولیت خود در دفاع از اسرائیلی‌ها در هفت اکتبر عمل نکردیم.

وی خواستار تشکیل کمیته تحقیق برای کشف حقیقت درباره دلایل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد و افزود: این کمیته باید شکست هفت اکتبر را بررسی کند تا بفهمد که چرا قدرت حماس افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

نظر شما