شناسهٔ خبر: 67700164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی منابع طبیعی شهرستان دزپارت مهار شد

اهواز- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان گفت: آتش‌سوزی گسترده در جنگل و مراتع شهرستان دزپارت با تلاش دستگاه‌های مربوطه و مردم محلی شب گذشته به طور کامل مهار شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عزیز قلاوند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی مناطق سررگ خواجوی‌، بحوض و آل داودی شهرستان دزپارت را فراگرفته بود بیان کرد: این آتش سوزی از روز یکشنبه هفته جاری در منابع طبیعی این شهرستان آغاز و در نهایت شب گذشته به طور کامل مهار شد.

وی گفت: سخت گذر و کوهستانی بودن این منطقه عملیات مهار آتش را با کُندی روبرو کرد اما در نهایت با تلاش شبانه روزی مهار شد.

سرهنگ قلاوند ادامه داد: آتش‌سوزی در چند مرحله اطفا شد اما به دلیل وزش شدید باد و کوهستانی بودن منطقه دوباره زبانه می‌کشید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان افزود: نیروهای یگان حفاظت شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت، دستگاه‌های اجرایی ، بسیج و مردم منطقه‌ در خاموش کردن آتش بسیار همراهی کردند.

سرهنگ قلاوند اظهار کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی گروه‌های یگان حفاظت شهرستان باغملک، ایذه و دزپارت تا یک روز بعد در منطقه مستقر خواهند بود.
به گزارش ایرنا، طبق گفته مدیر کل منابع طبیعی خوزستان سرایت آتش از مزرعه عامل آتش گرفتن جنگل و مراتع شهرستان دزپاتر بوده است.

طی یک هفته اخیر ۲ منطقه حفاظت شده شهیون و کوه خائیز نیز دچار آتش‌سوزی شدند.

نظر شما