شناسهٔ خبر: 67699921 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

راهکار‌های عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان»

«انارستان» در فصل جدید خود با محوریت طب سنتی، با حضور متخصصان این حوزه به ارائه راهکار‌های عملی برای زندگی سالم و مقابله با بیماری‌ها می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی و رسانه‌های نوین معاونت سیما؛ «انارستان» پیش از هر چیز دیگری مدیون طب سنتی است، یعنی میراث غنی و پایان‌ناپذیر طب سنتی که عمده آن به تمدن ایرانی باز می‌گردد. طب سنتی در فرهنگ ایرانی ریشه دارد و بسیاری از خانواده‌ها آن را می‌شناسند و در فرهنگ و آیین‌هایشان با آن آشنایند. این برنامه به تکمیل آن‌ها و بازگرداندن بخش‌های فراموش شده می‌پردازد.

سعید سراج تهیه کننده برنامه «انارستان» در این خصوص گفت: در طب سنتی ایرانی ـ اسلامی شریان‌های مختلف علمی در کشور وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با وجود اختلافات علمی با انگیزه و قدرت در حال پژوهش و تحقیق و فعالیت‌های سلامت محور هستند و توفیقات بی شماری را هم به دست آورده‌اند.

در «انارستان» با بهره مندی و استفاده از تجربیات و اطلاعات اساتید معتبر و حاذق طب‌های سنتی، ایرانی و اسلامی، سعی داریم نگاه منفی که نسبت به طب سنتی در برخی مردم وجود دارد، اصلاح کنیم.

تهیه‌کننده «انارستان» در خصوص فصل جدید این برنامه گفت: در این فصل، مهمانان برنامه تغییر کرده اند. ما از متخصصان طب سنتی در سراسر کشورمان دعوت کرده ایم تا با حضور خود، درباره طب سنتی و استفاده از درمان‌های سنتی، دارو‌های گیاهی و مسائل مرتبط با آن برای مخاطبان و علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی کنند.

سراج افزود: برای تخصص شدن موضوعات برنامه، هر روز به یکی از مباحث این دانش اختصاص داده ایم. روز‌های شنبه معیار‌های تغذیه سالم در طب سنتی و رژیم غذایی سالم در «انارستان» مورد بحث قرار می‌گیرد. یکشنبه‌ها به مبحث طب تلفیقی، دوشنبه‌ها درباره منشاء بیماری‌های مختلف و راه‌های درمان صحبت می‌شود.

«انارستان» روز‌های سه شنبه به سراغ مباحث آزاد می‌رود. موضوعاتی همچون معماری، نقش رنگ، موسیقی درمانی، نوع و کیفیت پوشش و تاثیرات آن‌ها در سلامت روح و روان، دارو‌های گیاهی، خانواده، فرزندآوری، سبک زندگی صحبت می‌شود. چهارشنبه‌ها هم موضوع گفتگو مسائل و بیماری‌های زنان است.

تهیه‌کننده برنامه «انارستان» خاطرنشان کرد: در بخش سردبیری هم سعی داریم در کنار تنوع موضوعی، به مسائلی که بیشتر مورد توجه مخاطبان است و مردم به آن احتیاج بیشتری دارند بیشتر بپردازیم. برای هر روز دبیر تخصصی ویژه موضوع مورد بحث در برنامه حضور دارد که خود به نوعی متخصص طب سنتی است.

وی همچنین افزود: در فصل جدید، موضوعات برنامه بر اساس نظرسنجی، طراحی و متخصصان هم با نظر مخاطبان و کسب بیشترین رای در برنامه حاضر می‌شوند و دو ارتباط زنده (لایو) با پزشکان داریم که درباره یک موضوع صحبت می‌کنند که مکمل برنامه است.

سعی کردیم در این فصل تعامل با مخاطبان بیش‌تر شود و درخواست بینندگان از طریق فضای مجازی و سامانه پیامکی مورد توجه قرار می‌گیرد. سه روز در هفته پرسش و پاسخ بینندگان را داریم که هم در برنامه و هم در فضای مجازی، خوانده می‌شود.

ویدئو‌های برنامه و بخش‌های جذاب هم در پیام رسان‌های داخلی بارگذاری می‌شود.

«انارستان» به مدت ۵۰ دقیقه روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن شبکه افق می‌رود و قرار است پخش آن تا پایان امسال ادامه یابد.

آرمان غفاریان و عترت افشار از مجریان برنامه هستند. ایماندوست مدیر تولید، آرمان حیدری دستیار تهیه و روابط عمومی مصطفی قربانی از دیگر عوامل «انارستان» هستند.

انتهای پیام/

نظر شما