شناسهٔ خبر: 67699914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مطرح کرد

نظارت ارشاد بر نرخ کلاس‌‎های تابستانی موسسات فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نرخ کلاس‌‎های تابستانی موسسات فرهنگی و هنری مورد نظارت ارشاد است.

صاحب‌خبر -

اصغر حاج‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: نرخ‌گذاری این کلاس‌ها بر اساس آیتم‌ها و پارامترهایی است که در دستورالعمل‌های مربوط به نرخ‌گذاری آمده است.

وی با بیان اینکه هر مؤسسه یا انجمن موظف به نرخ تعیین‌شده برای کلاس‌هاست، اضافه کرد: انجمن‌ها بر اساس دستورالعمل‌هایی که دارند، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند، اما بر قیمت‌گذاری شهریه کلاس‌ها نظارت لازم وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تأکید بر داشتن کارت ویژه برای اساتید آموزشگاهی بیان کرد: در این زمینه نیز بازدیدهای لازم انجام می‌شود و در صورت بروز تخلف برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی در این زمینه در مرحله نخست شورای رسیدگی و نظارت استان است و در صورت اعتراض و نبود رضایت، باید به شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری ارجاع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق شرایط و موقعیت استان‌های مختلف نرخ کلاس در زنجان با استان دیگر متفاوت است، افزود: آموزشگاه‌ها باید این نرخ را رعایت کنند.

علی‌اکبری ادامه داد: دریافت هرگونه وجهی غیر از مبلغ شهریه در قالب کنسرت هنرجویی، مستر کلاس، کارگاه‌های آموزشی فوق‌العاده و سایر هزینه‌های آموزشی فقط با اطلاع قبلی و دریافت رضایت‌نامه هنرجو یا والدین هنرجو امکان‌پذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر دریافت کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند، پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.ir را انجام دهند.

وی رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخ‌نامه و مجوز فعالیت را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاه‌ها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار مجموعه فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری دارند، افزود: آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز ارشاد فعالیت دارند.

نظر شما