شناسهٔ خبر: 67698750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دهقانی: ۳۵۰۰میلیارد تومان منابع به سازمان هوش مصنوعی اختصاص یافته است

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۵۰۰میلیارد تومان تا الان منابع به سازمان هوش مصنوعی اختصاص یافته است، گفت: سازمان هوش مصنوعی سازمان بزرگ دولتی نیست. معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۵۰۰میلیارد تومان تا الان منابع به سازمان هوش مصنوعی اختصاص یافته است، گفت: سازمان هوش مصنوعی سازمان بزرگ دولتی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا،روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد سازمان هوش مصنوعی، گفت: ساعتها کار کارشناسی بروی تشکیل سازمان هوش مصنوعی در دو سال گذشته انجام شد. اساسنامه و سند هوش مصنوعی بیش از ۱۸هزار صفحه سند پشتیبان دارد و ساعت‌ها کار کارشناسی انجام شدو در نهایت سند تسلیم شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و سازمان تاسیس شد. 

وی اظهار کرد: ساختمانی برای سازمان در نظر گرفته شد و ۳۵۰۰میلیارد تومان تا الان منابع به آن اختصاص یافته است ۱۰۰۰ میلیارد تومان از پروژه های پیشران معاونت علمی و ۲۵۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای این کار اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان، سازمان بزرگ دولتی نخواهد بود و سازمان چابکی است، گفت: وظیفه این سازمان ایجاد زیرساخت است. سه موضوع در رابطه با  زیرساخت داریم  بحث پردازشهای خوب، الگوهای بزرگ نرم افزاری و داده های آماده به کار در دستگاههای دولتی است. کارسازمان این است که اپراتور را بالا بیاورد که این سه خدمت را ارائه بدهد. 

دهقانی خاطر نشان کرد: توسعه اقتصاد هوش مصنوعی و توسعه کاربست های هوش مصنوعی توسط مردم و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی انجام می شود و سازمان هوش مصنوعی  تا آخر سال کارهای خوبی می تواند انجام دهد.

انتهای پیام 

نظر شما