شناسهٔ خبر: 67698445 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دولت چهاردهم، مسئوليت هاى و تكاليف متقابل مردم و دولت

صاحب‌خبر -

 

دکتر علی دارابی در یادداشتی نوشت :

با تبريک انتخاب شايسته دكتر مسعود پزشكيان با راى قاطع مردم به رياست جمهورى، براى ايشان و كابينه و تيم مديران دولت چهاردهم آرزوى موفقيت و خدمت صادقانه به مردم عزيزمان را دارم.
به گمانم مرورى بر مهم ترين وظايف رييس جمهور و نيز تكاليف متقابل مردم هر كس به سهم خود در موفقيت رييس جمهور منتخب و سربلندى كشور بايد گام بردارد.

1- از دكتر پزشكيان مى خواهيم همان باشد كه هست؛ مردمى، ساده زيست، شجاع، پاكدست، انقلابى و مومن و اين فضايل را در انتخاب همكاران، بى نهايت مورد توجه و بكار گيرد.

2- دكتر پزشكيان همانطور كه بارها اعلام كرده است فراجناحى است و به هیچ حزب سياسى تعلق ندارد. بسيارى از افراد از جناح هاى سياسى مختلف اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و ميانه رو و… به ايشان راى داده اند لذا تشكيل دولتى غيرحزبى و فراگير انتظار همگانى است.

3- دكتر پزشكيان به درستى برنامه عمل و اقدام دولت خود را اجراى سياست هاى كلى نظام و برنامه توسعه هفتم كشور اعلام كرد و اين ريل گذارى درست را تا آخر ادامه دهد.

4- معنا و مفهوم تنفيذ حكم رييس جمهور توسط مقام معظم رهبرى يعنى شموليت و در برگيرى همه قواى سه گانه، نيروهاى مسلح، نهادهاى انقلابى، رسانه هاى رسمى، همه نهادهاى انتخابى و انتصابى براى "حمايت، نظارت، همكارى، همراهى، نقد مشفقانه بدور از تسويه حساب هاى سياسى است. توجه داشته باشيم كه تنفيذ يک امر تشريفاتى و صورى نيست، به لوازم آن پاى بند باشيم.

5- مجلس شوراى اسلامى نقش مهمى در موفقيت دولت چهاردهم دارد؛ از راى اعتماد به كابينه رييس جمهور تا تصويب لوايح و طرح هاى مورد نظر براى مديريت اجرايی كشور. 

صد البته وظيفه قانونى مجلس است كه امر نظارت، سوال، استيضاح را به عنوان ابزارهاى قانونى در موقع لزوم اعمال نمايد.

6-مردم بدانند كارشان در انتخابات پايان نيافته است. الان زمان حضور بيشتر در صحنه است؛ از انتخاب وزيران و اعلام نظر درباره آنها تا نظارت مستمر بر عملكرد مديران اجرايی كشور ضمانت راى كه داده ايم حاضر بودن در صحنه است. دولت بدون مردم هيچ كارى نمى تواند بكند. درخواست رييس جمهور منتخب هم از مردم همين است؛
#تنهايم نگذاريد

برچسب‌ها:

نظر شما