شناسهٔ خبر: 67698227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور گردشگران و عکاسان ۹ کشور خارجی در مراسم عزاداری‌های زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از حضور گردشگران و عکاسان ۱۸ استان و ۹ کشور خارجی در مراسم عزاداری استان زنجان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

 داود آبیان با بیان اینکه هر ساله استان زنجان پذیرای گردشگران و عکاسان خارجی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان است، اظهار کرد: طبق سنوات گذشته برای حضور گردشگران و عکاسان خارجی در برخی حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سطح استان برنامه‌ریزی شد؛ امسال نیز گردشگران مذهبی در قالب تورهایی در مراسم‌هایی همچون روضه، سینه‌زنی، پخت آش نذری، نخل‌برداری و آیین تعزیه حضور یافتند. 

معاون گردشگری استان زنجان افزود: ۹ کشور شامل کشورهای لبنان، بحرین، امارات، ترکیه، افغانستان، پاکستان، یمن، هندوستان و عربستان و ۱۸ استان شامل زنجان، فارس، آذربایجان‌های غربی و شرقی، گیلان، ایلام، اردبیل، تهران، قزوین، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان و البرز، کردستان، مازندران و چهارمحال و بختیاری در این رویدادها شرکت کردند. 

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، آبیان بیان کرد: همه گردشگران داخلی و خارجی بعد از حضور در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای زنجان با واقعه کربلا و هدف قیام امام حسین (ع) آشنا شدند و قطعا از این به بعد سفیران بالقوه برای فرهنگ تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

انتهای پیام

نظر شما