شناسهٔ خبر: 67698033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظرفیت ناحیه صنعتی کلاله برای جذب هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

گنبدکاووس- ایرنا- ناحیه صنعتی «دهنه» کلاله در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با استقرار ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی به طور عمده در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی مشغول فعالیت است و به گفته کارشناسان، با تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه امکان جذب افزون بر هشت هزار میلیارد سرمایه‌گذاری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تامین زمین مناسب همراه با تکمیل زیرساخت‌هایی مانند راه دسترسی، آب، برق و گاز از سوی متولیان امر یکی از راهکارهای قابل توجه در تشویق سرمایه گذاران برای فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در ناحیه صنعتی دهنه است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲۴ واحد تولیدی و صنعتی برای فعالیت در ناحیه صنعتی دهنه قرارداد بستند که از این تعداد ۱۷ واحد با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در حال فعالیت تولیدی هستند.

حسن رزاقی افزود: ظرفیت فعلی ناحیه صنعتی دهنه تکمیل است و برای جذب سرمایه گذاران جدید منتظر به سرانجام رسیدن عملیات طرح توسعه هستیم که طبق اعلام مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی از مجموع ۱۸ هکتار زمین خریداری شده ۱۲ هکتار در حال آماده سازی و واگذاری است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ فعال اقتصادی جواز تاسیس واحد صنعتی در ناحیه صنعتی دهنه را دریافت کردند و انتظار می‌رود با واگذاری زمین در طرح تکمیلی، هشت هزار میلیارد ریال سرمایه وارد این ناحیه شود که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر خواهد بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله گفت: در حوزه صنعت شهرستان ۳۰ واحد با اشتغالزایی برای ۴۵۱ نفر فعال است.

ظرفیت ناحیه صنعتی کلاله برای جذب هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

فرماندار کلاله هم با اشاره به اینکه عملیات زیرساختی طرح توسعه ناحیه صنعتی دهنه به سرعت در حال انجام است، گفت: ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار خرید و طرح توسعه ناحیه صنعتی این شهرستان از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی و تملک دارایی استان تامین شده است.

فرهاد شیبک افزود: به محض آماده شدن زیرساخت‌ها، سرمایه گذاران بومی آماده سرمایه گذاری و ساخت واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که این اتفاق باعث تحولی ارزشمند در توسعه منطقه می‌شود.

وی تاکیدکرد: به دنبال توسعه ۵۰ هکتاری ناحیه صنعتی برای رسیدن به شهرک صنعتی هستیم.

خریداری ۱۸ هکتار زمین برای طرح توصعه ناحیه صنعتی کلاله

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، طرح توسعه ناحیه صنعتی دهنه در مرحله اول ۱۲ هکتار است، که این میزان از ۱۸ هکتار زمین خریداری شده‌ در حال اجراست.

رضا شهمرادی بیان کرد: زمین مورد نیاز طرح توسعه این ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال خریداری شده و با توجه به تخصیص ۷۰ میلیارد ریال، ساخت معابر این شهرک صنعتی به سرعت پیش می‌رود.

وی گفت: اقدامات لازم برای تامین آب و برق این بخش در حال انجام است.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

نظر شما