شناسهٔ خبر: 67697834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی قزوین مطرح کرد؛

ارائه خدمات اورژانس اجتماعی قزوین به بالغ‌بر ۴۰ هزار نفر

فریبا قاسمی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز برای ۵۸۳۱ نفر در بهزیستی تشکیل پرونده و ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی و پزشکی صورت گرفته است و بالغ‌بر ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر از خدمات تخصصی تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدماتی که بهزیستی استان قزوین ارائه می‌دهد؛ اقدامات دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی پذیرش، نگهداری و ارائه خدمات تخصصی به‌صورت شبانه‌روزی به دختران و زنان آسیب‌دیده انجام می‌شود، افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهزیستی با هدف حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض آسیب و خشونت قرار دارند اقدام به مددکاری این اقشار می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در صورت عدم شناسایی به‌موقع آسیب دیدگان، امکان آسیب‌پذیری آنان در سطح جامعه دوچندان شده و خطرات زیادی از جمله اعتیاد، فرار از منزل و روابط نامشروع در انتظار آنان خواهد بود، لذا مأموریتی که به دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی داده‌ایم، شناسایی به‌موقع دختران و زنان آسیب‌دیده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان در مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده و مرکز نگهداری کودکان خیابانی و ارائه خدمات تخصصی روان‌شناختی و مددکاری، پزشکی، روان‌پزشکی و حقوقی به آسیب‌دیدگان اجتماعی از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین است.

دهباشی‌پور تصریح کرد: تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی و شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب‌زا از طریق استقرار تیم‌های اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز از دیگر اقداماتی است که بهزیستی به‌صورت ویژه به آن توجه دارد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز در چهار پایگاه خدمات اجتماعی در سه شهر قزوین، تاکستان و الوند فعالیت اجتماع‌محور داشته‌ایم که منجر به اجرای طرح توانمندسازی و اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار (طرح ۲۰۲۰) و همچنین انجام مصاحبه با افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی این افراد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر برای ۵۸۳۱ نفر تشکیل پرونده و ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی و پزشکی صورت گرفته است و بالغ‌بر ۳۹ هزار و ۱۷۵ نفر از خدمات تخصصی تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان برخوردار شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز به ۱۷ هزار و ۳۵۲ مورد تماس که با خط ۱۲۳ صورت گرفته پاسخ‌ داده‌ شده است و مددجویان آن به منابع درون و برون‌سازمانی ارجاع داده شده‌اند.

دهباشی‌پور بابیان اینکه با تدبیر و نگاه ویژه دولت سیزدهم بالغ‌بر ۴۴۰۶ نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌دیده و محروم خدمت گرفته‌اند، تصریح کرد: رسالت دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و افراد آسیب‌دیده بود، در همین راستا شهید جمهور همواره با تأکید بر این موضوع دستگاه‌های اجرایی را مأمور کرده بود و ما نیز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که این اصل مهم در دستور کاری سازمان قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: مددکاران ما برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استقرار در برخی اماکن ازجمله مراکز بهداشت، مراکز مذهبی چون مساجد و حسینیه‌ها در نقاط آسیب‌خیز و روستاهای حومه سعی در شناسایی افراد آسیب‌دیده دارند.

انتهای پیام

نظر شما