شناسهٔ خبر: 67696860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقابله با موش‌های تهران به کمک «شوک بوم»

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه شکایات مردمی در خصوص موش‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: برای مقابله با موش‌ها، اولین بار از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» به صورت پایلوت در مناطق ۱۱ و ۱۲ استفاده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، داود گودرزی روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: تعداد تماس و شکایت شهروندان با سامانه ۱۳۷ درخصوص موش‌ها در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به استفاده از نانو پودر غیرسمی «شوک بوم» برای اولین بار به منظور مقابله با ازدیاد موش‌های تهران افزود: با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه نوع سم را تغییر می‌دهیم.

به گفته گودرزی، علاوه بر آن در روش فیزیکی مبارزه با موش‌ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم‌ و بکارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

«شوک بوم» به مقابه با موش‌های تهران رفت

فصل گرما زمان زاد و ولد موش است

وی با بیان اینکه فصل گرما زمان زاد و ولد موش است، افزود: تعداد تماس و شکایت شهروندان درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ما باید بیشتر تلاش کنیم و در این مسیر به کمک و همراهی شهروندان نیازمندیم.

مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یادآور شد: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تامین می‌کند و باعث افزایش جمعیت آنها می‌شود، یکی از موثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

نظر شما