شناسهٔ خبر: 67696848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آخوند گوگلان در گفتگو با تقریب:

امام حسین به تمام مردم دنیا درس مردانگی و ایستادگی در مقابل ظالمان داد

مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان، بیان کرد: اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و اهل‌بیت را دوست دارند؛ اهل‌سنت معتقد است که مهمترین نکته در ابراز محبت به اهل‌بیت اتباع و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است.

صاحب‌خبر - آخوند عصام الدین گوگلان مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: نکاتی چند در مورد اعتقاد اهل سنت به پیامبر و خاندان مکرم ایشان باید بیان کنم که محبت اهل بیت در قلب تمام مسلمانان وجود دارد.

آخوند گوگلان، افزود: اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و اهل‌بیت را دوست دارند؛ اهل‌سنت معتقد است که مهمترین نکته در ابراز محبت به اهل‌بیت اتباع و پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: باید از عبادت، تقوا، اخلاق، رسیدگی به مساکین و عملکرد آنها پیروی کنیم؛ بسیاری گمان می‌کنند که اهل‌سنت نسبت به شهادت اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم بی‌تفاوت هستند، درحالی‌که ما از شهادت تمام این بزرگان متأثر و ناراحتیم.

وی عنوان کرد: امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد، بلکه برای  «اجرای عدالت»، «حفاظت از دین» و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی بیان کرد: امام حسین به تمام مردم دنیا درس مردانگی و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمین و مسلمان‌نماها داد؛ تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزادۀ دنیا از حادثۀ کربلا و اتفاقی که برای امام حسین و یارانش افتاد متأثر و ناراحت هستند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به یقین مسلمانان عصر کنونی در زمان حادثۀ کربلا حضور داشتند ، حتما با عشق و علاقه در کنار امام حسین قرار می‌گرفتند و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدند.

انتهای پیام/

نظر شما