شناسهٔ خبر: 67671402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مجتهد شبستری در گفتگو با تقریب:

حرکت امام حسین(ع) یک حرکت اساسی برای امت اسلامی بود

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: قیام و حرکت امام حسین(ع) برای احیا و زنده نگه داشتن اسلام بود؛ ایشان چاره دیگری ندیدند و نتیجه آن جاودانگی پیامبراسلام و اسلام بود.

صاحب‌خبر - آیت الله جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار تقریب ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران گرامی اش در حادثه کربلا، اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت اساسی برای امت اسلامی است و مختص فرقه و قشر خاصی نمی باشد؛ ایشان وقتی دیدند زمام امور به دست شخص فاسدی افتاده است قیام کرده و فرمودند من برای هرج و مرج ، قدرت طلبی قیام نکردم.

وی افزود: حضرت فرمودند، من برای اصلاح امور و نهی از منکر ، نجات بشریت از ظلم ، فساد ، تباهی و بی عدالتی قیام کردم؛حرکت امام حسین در جهت اصلاح  امت و نهی از منکر و امر به معروف و احیای سیره پیامبر و امیرالمومنین (ع) بوده است.

وی عنوان کرد: بنابراین ولو آنکه درظاهر ادعا و تصور کنند ایشان برای حکومت و گرفتن زمام امور قیام کردند، جنبه فرعی مسئله است و در اصل ایشان برای احیای دین و سنت پیامبراسلام وسیره امیرالمومنین(ع) قیام کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: زمانیکه مشاهده می کنیم امت اسلامی گرفتار یک زمام داری است که شباهتی به سنت و سیره پیامبراسلام و دین مبین اسلام ندارد و عملا در مسیر انحراف و دین زدایی عمل می کند و اسلام فقط نامش مانده است، سکوت جائز نمی باشد، در حقیقت دستورات اسلام در ظاهر نیز باید رعایت شود.

وی درپایان تاکید کرد: قیام و حرکت امام حسین(ع) برای احیا و زنده نگه داشتن اسلام بود؛ ایشان چاره دیگری ندیدند و نتیجه آن جاودانگی پیامبراسلام و اسلام بود.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما