شناسهٔ خبر: 67696666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مگس میوه مدیترانه باغداران مازندرانی را تهدید می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تشکیل کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل برای مقابله با مگس میوه در مازندران ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نخستین جلسه کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی پدافند غیرعامل استان بر اهمیت رسالت این کارگروه در پایداری تولید محصولات استراتژیک و امنیت غذایی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: نیاز فوری استان کمک فرادستگاهی در مبارزه با آفت مگس میوه و بیماری زوال مرکبات است که سطح بالای خسارت این آفت را شاهد هستیم. این بیماری در استان نگران‌کننده می‌دانیم.

وی خواستار همکاری فرادستگاهی در کنترل و مبارزه چالش‌های جدی بیولوژیکی شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اقتصاد باغداری مازندران به طور کامل به سلامت باغ‌ها بستگی دارد و ورود دستگاه‌های ذی‌ربط، به ویژه اداره کل پدافند غیرعامل استان و تشکیل جلسه ویژه شورای پدافند غیرعامل برای بحث و بررسی راهکارهای مقابله با این معضل ضرورت دارد.

مؤمنی به تخصیص اعتبارات به‌ موقع، شناخت الگوهای صحیح مبارزه با آفات و بیماری‌ها، اجرای برنامه‌های ترویج و آموزش، استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای، ایجاد پایلوت‌های منطقه‌ای مبارزه و آشناسازی بدنه جامعه باغداری استان با تجربیات موفق باغداران پیشرو اشاره کرد و گفت: این موضوعات از جمله اولویت‌های جدی در کوتاه‌مدت است.

بررسی راهکارهای کنترل و مبارزه با آفت مگس میوه و بیماری زوال مرکبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما