شناسهٔ خبر: 67696534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی؛

کتاب و کتابخوانی دریچه‌هایی روشن همراه با بصیرت و شناخت پیش روی انسان باز می‌کند

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب و کتابخوانی دریچه های روشن همراه با بصیرت و شناخت را پیش روی انسان باز می کند و به عنوان ابزاری هدفمند و کارساز انسان را شکوفا و در راه کمال و پیشرفت قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با صدیف بدری، نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص موضوعات فرهنگی و مسائل مربوط به کتابخانه های عمومی گفتگو کرد.

صدیف بدری در این دیدار با بیان اینکه عصر حاضر، عصر انفجار اطلاعات است، اظهار داشت: محققان، نویسندگان، مترجمان، کتابداران و دستگاه های فرهنگی داعیه داران و تلاش گران این عرصه هستند که در راه رشد فرهنگی و اعتلای جامعه تلاش می کنند.

وی با اشاره با اینکه مطالعه چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی می تواند انسان های هر جامعه را به جهان دانش و معرفت رهنمون سازد، گفت: کتاب و کتابخوانی دریچه های روشن همراه با بصیرت و شناخت را پیش روی انسان باز می کند و به عنوان ابزاری هدفمند و کارساز انسان را شکوفا و در راه کمال و پیشرفت قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: رمز پیشرفت کشور های مترقی توجه به امر مطالعه و دانش افزایی هدفمند است و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه از ضرورت های اولیه برای نیل به توسعه و پیشرفت است.

وی در ادامه سخنان خود چالش ها، تعرض ها و خشونت های کلامی و رفتاری را ناشی از عدم توسعه یافتگی فرهنگی دانست و گفت: نهادهای مختلفی از جمله نهاد خانواده، آموزش و پرورش و مدرسه، کتابخانه های عمومی و سایر متولیان حوزه فرهنگ باید این دغدغه را در خود بیافرینند که در راه دانایی، توانایی و آگاهی فرزندان امروز تلاش کرده و نسل فردا را نسلی پرورش یافته و آگاه و مبتنی بر علم و دانش بار بیاورند.

کتاب و کتابخوانی دریچه‌هایی روشن همراه با بصیرت و شناخت پیش روی انسان باز می‌کند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با تشریح اقدامات صورت گرفته در کتابخانه های عمومی از این مراکز به عنوان پایگاه های اجتماعی نام برد و گفت: این مراکز فرهنگی با ساماندهی بیش از یک میلیون جلد کتاب در موضوعات مختلف در بیش از ۸۴ باب کتابخانه در سطح استان، با امکانات متنوع فرهنگی در خدمت اهالی فرهنگ و کتاب دوستان هستند.

رضاقلیزاده با اشاره به تحولات به وجود آمده در حوزه ارائه خدمات کتاب محور در کتابخانه های عمومی، خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای در زمینه راه اندازی محافل ادبی و قرآنی، نشست های مطالعاتی، برپایی کارگاه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان، حمایت از کسب و کارها و مشاغل خرد و خانگی و همچنین برگزاری برنامه های نقد و رونمایی از کتاب های نویسندگان و مؤلفان و سایر موارد مربوط به حوزه های فرهنگی نقش آفرین هستند.  

در پایان لوح تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صدیف بدری، نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

نظر شما