شناسهٔ خبر: 67695941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» منتقد و ویراستار پرورش می‌دهد

سارا عرفانی از برنامه‌ریزی باشگاه ادبی بانوی فرهنگ برای پرورش منتقد و ویراستار خبر داد.

صاحب‌خبر -

سارا عرفانی مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: در این باشگاه ادبی ۳۰ رمان در حال نگارش است و تعدادی از داستان‌ها از جمله «پرواز مسکو» به تازگی در قالب کتاب از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: باشگاه ادبی بانوی فرهنگ ما در حال ثبت‌نام چند دوره آموزشی است برای مثال یک کلاس بازنویسی و یک دوره نقد ادبی با حضور آقای عباسلو برگزار خواهیم کرد. ما قصد داریم با برپایی این دوره منتقد تربیت کنیم تا علاوه بر نویسندگی به نقد هم توجه شود.

مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ نقد ادبی را کلاس داستان‌نویسی پیشرفته  معرفی کرد و افزود: در این دوره اصولی آموزش داده می‌شود که یا در نگارش داستان باید به آن توجه شود یا در بررسی آثار و نقد مورد اهمیت است.

وی اظهار کرد: در باشگاه ادبی بانوی فرهنگی دوره ۶ جلسه‌ای درست‌نویسی هم برگزار شده و ما قصد داریم دوره ویرستاری داستانی را هم آغاز کنیم تا با پرورش ویراستار حرفه‌ای، خلا موجود در این حوزه رفع شود.

عرفانی درباره دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه داستان‌نویسی بیان کرد: طی پنج سال گذشته با همکاری آکادمی هوش مالی پروژه‌ای تعریف شد تا با دعوت از چند نویسنده داستان‌های کودک با موضوع سواد مالی نوشته شود.

وی در خصوص ضرورت تولید داستان با موضوع سواد مالی بیان کرد: در زمان پیشنهاد دبیری برای این رویداد هرگز فکر نمی‌کردم نوشتن از سواد مالی چقدر برای کودکان و نوجوانان مفید است اما با دیدن فیلمی کوتاه با نحوه پرداخت و توجه به موضوع آموزش سواد مالی در اروپا آشنا شدم و از همان لحظه ضرورتش را احساس کردم. من با دیدن آن فیلم متوجه شدم که فرزندان ما چقدر برای مدیریت مالی و آشنایی با نحوه کسب درآمد، نیاز به آموزش‌ دارند.

وی ادامه داد: در این پروژه ۱۷ داستان کودک توسط نویسندگانی چون سمانه خاکبازان، فرشته امیری، ژوبرت نوشته شد که اکنون در مرحله تصویرگری و در دست انتشارات مهرک است.

عرفانی با بیان اینکه موضوعات داستان‌های این طرح همه موضوعات سواد مالی است به نگارش ۴ داستان خود هم اشاره کرد و یادآور شد: بحث درآمد و مدیریت مالی نکته‌ای است که باید از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم.

نظر شما