شناسهٔ خبر: 67695404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امکان انتخاب محل هزینه‌کرد مالیات برای مودیان کردستانی فراهم شد

سنندج- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی کردستان گفت: مودیان مالیاتی استان از این به بعد می‌توانند محل هزینه کرد مالیات پرداختی خود را تعیین کنند.

صاحب‌خبر -

مصطفی فعله‌گری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سال جاری امکان انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی توسط پرداخت‌کنندگان مالیات با مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوطه فراهم شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی را که می‌تواند به جامعه‌پذیر کردن امر مالیات ستانی در کشور و تمکین مودیان در پرداخت مالیات منجر شود، ایجاد شفافیت و آگاهی آنها نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی و سهیم دانستن آنها در فرایند آبادانی و پیشرفت کشور و به تبع استان است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: با این اقدام مردم از مالیات پرداختی خود احساس رضایت خاطر می‌کنند و خود را شریک اجتماعی دولت در امر توسعه می‌دانند.

فعله‌گری با اشاره به تصویب و ابلاغ پروژه مهم ایجاد امکان برای مردم نسبت به تعیین محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی آنان در قالب «آیین‌نامه هشت ماده‌ای اجرای نشان‌دار کردن مالیات‌ها»،افزود: بر اساس این آیین‌نامه، مودیان می‌توانند در زمان پرداخت مالیات خود در جریان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم، محل هزینه کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی پروژه‌هایی که حداکثر منافع عمومی را فراهم می کنند از محل مالیات‌های پرداختی مودیان و با اختیار و انتخاب این افراد انجام می شود، بیان کرد: پروژه‌ها شامل طرح‌هایی هستند که حداکثر منافع عمومی را در سطح ملی و استانی به دنبال دارند و می‌توانند در حوزه‌های گوناگون همچون سلامت، آموزش، راه و ترابری اجرا و تکمیل شدند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: مودیان در زمان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کنند و می‌توانند از میان آنها پروژه‌ مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.

فعله‌گری یادآور شد: بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور هم مکلف است امکان اعلام عمومی نام اشخاص پرداخت کننده مالیات را فراهم آورد.

نظر شما