شناسهٔ خبر: 67694386 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ایران در روز عاشورای حسینی سراسر فریاد ظلم ستیزی بود

ما ملت امام حسینیم...

صاحب‌خبر -

 مراسم عزادای شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از عزاداران سید و سالار شهیدان علیه‌السلام، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخن پرداخت و میثم مطیعی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.
 
حضور پزشکیان و سردار قاآنی در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)
مسعود پزشکیان صبح دیروز با حضور در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، در مراسم عزاداری روز عاشورا که با حضور گسترده مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) همراه بود، شرکت کرد.
در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حضور داشت.
سعید حدادیان در این مراسم با اهدای پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) به پزشکیان به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و شهدای کربلا پرداخت و عزاداران نیز در مصیبت آل الله سینه‌زنی کردند.
پزشکیان همچنین در مراسم شب تاسوعای هیئت ریحانه‌النبی که در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد شرکت کرد.

هدیه ولایتی به پزشکیان در روز عاشورا
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب، در هیات عزاداری خود به رئیس‌جمهور منتخب (که در مراسم عزاداری عاشورای حسینی این هیات حضور یافته بود) پرچم متبرک حرم حضرت علی علیه‌السلام را هدیه داد.

حضور رئیس‌جمهور منتخب در نماز ظهر عاشورا
رئیس‌جمهور منتخب در نماز ظهر عاشورا در خیابان جمهوری تهران شرکت کرد.

پزشکیان: امام حسین(ع) برای برپایی حق قیام کرد
مسعود پزشکیان در سخنرانی خود در مراسم شب عاشورا که در حرم امام راحل برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای برپایی حق است، اظهار کرد: میدان حق بسیار وسیع است؛ حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود و اگر حق و عدالت در جامعه پیاده نشود، دعوا و اختلافات در جامعه به وجود می‌آید. امام حسین(ع) برای برپایی حق قیام کرد و نیز برای امر به معروف که در راستای اجرای همان حق است.
وی افزود: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین(ع) فقط یک گریه کردن صرف است‌. اگر ما مدیران و مسئولان به عدالت رفتار کنیم، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟
پزشکیان یادآور شد: اگر ما حق مردم را نادیده بگیریم و به هوای نفس گوش دهیم و حق را به جریان خودمان، گروه خودمان، قومیتمان و نزدیکانمان بدهیم، این همان لحظه‌ای است که عمل به حق را کنار گذاشته‌ایم. این هوای نفس است که نمی‌گذارد ما انصاف را رعایت کنیم و حق مردم را بدهیم.
رئیس‌جمهوری منتخب تصریح کرد: مردم در حقیقت همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند. هرکسی که با ما نباشد نیز از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد.
 با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. اگر ما به عنوان خادمان این مردم دستورات امامان و پیامبر را در این زمینه رعایت کنیم همه دعواها و اختلافات حل می‌شود. هر اختلاف و دعوایی که ایجاد می‌شود به خاطر هوای نفس است.
پزشکیان تصریح کرد: این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت و بر اساس انصاف
 عمل کنیم.
وی افزود: یادمان باشد راه امام حسین(ع) را به درستی طی کنیم نه اینکه به اسم ایشان تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌. امیدواریم خدا ما را نزد مردم شرمنده نکند و بتوانیم بدون توجه به جناح و دسته و گروه و چپ و راست و بی‌توجه به ترک و کرد و لر و فارس و دیگر قومیت‌ها به همه مردم خدمت کنیم و شرمنده مردم نباشیم.

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور
عاشقان و دلدادگان اهل بیت علیهم‌السلام و مردم مومن و ولایت‌مدار سراسر کشور ظهر روز گذشته در دهمین روز ماه محرم، به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش در کربلا، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
حرم حضرت معصومه(س)، حرم حضرت امام رضا(ع)، آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و گلزارهای شهدا در ظهر عاشورا میزبان نمازگزارانی بودند که با شور و شعور حسینی، هم عزاداری کردند و هم به اقامه نماز پرداختند تا عشق و اردات خود را به ساحت حضرت ثارالله و شهدای دشت نینوا نشان دهند.
همچنین خیل عظیم هیأت‌های سوگوار و عزادارن امام حسین(ع) پس از شنیدن اذان ظهر از بلندگوهای شهر، بلافاصله دست از عزاداری کشیده و در خیابان‌ها، پیاده‌روها و در هر مکانی که بودند فریضه واجب نماز را  که یکی از ارکان و مؤلفه‌های نهضت حسینی است، به جا آوردند.

نظر شما