شناسهٔ خبر: 67693921 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عزاداری ظهر عاشورا در حرم امام خمینی(س)؛

محمود رستگاری: درس قیام اباعبدالله(ع) این است که از توجه به معارف قرآن غفلت نکنید

محمود رستگاری، سخنران ظهر عاشورا در حرم امام خمینی(س)، گفت: توصیه من به جوانان این است که دست‌مایه قیام اباعبدالله حسین(ع) نماز، ذکر، استغفار، مناجات و تلاوت قرآن است. اگر ما بخواهیم راه حسین(ع) را ادامه بدهیم و بگوییم ما واقعا حسینی هستیم، باید به قرآن توجه شود؛ و به نماز، ذکر و دعا بیشتر و بهتر توجه شود.

صاحب‌خبر -

سخنران عزاداری ظهر عاشورا در حرم امام خمینی(س)، با اشاره به اینکه سیره و سخن ائمه اطهار(ع) برگرفته از قرآن است، گفت: توصیه من به جوانان این است که دست‌مایه قیام اباعبدالله حسین(ع) نماز، ذکر، استغفار، مناجات و تلاوت قرآن است. اگر ما بخواهیم راه حسین(ع) را ادامه بدهیم و بگوییم ما واقعا حسینی هستیم، باید به قرآن توجه شود؛ و به نماز، ذکر و دعا بیشتر و بهتر توجه شود.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رستگاری طی سخنانی در مراسم عزاداری ظهر عاشورای حرم مطهر امام خمینی(س)، گفت: سیره و سخن ائمه اطهار(ع) برگرفته از قرآن است؛ به تعبیر دیگر ائمه(ع) قرآن ناطق هستند. نکته دوم اینکه در جریان شب‌های محرم سال 61 اباعبدالله(ع) در هر فرصتی در خیمه‌اش قرآن می‌خواند. پیدا است که این نهضت و قیام هم برگرفته از قرآن و معارف وحیانی و هم این درس است که از توجه به معارف قرآن غفلت نکنید.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) ارث بزرگی را به ما داده و این نظام مقدس اسلامی ارث امام و شهدا است، افزود: عنایت خاص اباعبدالله(ع) در شب عاشورا این است که از این فرصت برای ذکر خدا و دعا استفاده کند. توصیه من به جوانان این است که دست‌مایه قیام اباعبدالله حسین(ع) نماز، ذکر، استغفار، مناجات و تلاوت قرآن است. اگر ما بخواهیم راه حسین(ع) را ادامه بدهیم و بگوییم ما واقعا حسینی هستیم، باید به قرآن توجه شود؛ و به نماز، ذکر و دعا بیشتر و بهتر توجه شود.

وی تأکید کرد: کسانی که در حادثه کربلا در مصاف با امام حسین(ع) بودند، کفار و مشرکان نبودند و مع الأسف مسلمان بودند و با کمال تأسف اینها مدعیان پیروی از قرآن، حتی اهل بیت(ع) و محب اهل بیت(ع) بودند. اما امام حسین(ع) وقتی خبر شهادت مسلم را شنید، فرمود «این شیعیان آبروی ما را بردند». کسانی که از مسیر حق و حقیقت، عدالت، اخلاق و اعتقادیات در هر زمینه‌ای فاصله بگیرند، واقعا ظالم به نفس هستند. امام حسین(ع) در روز عاشورا چهار خطبه خوانده و فرموده است چرا سخن من را نمی‌شنوید و پیام من را دریافت نمی‌کنید؟

رستگاری یادآور شد: کسانی دنبال امام حسین(ع) بودند، کاری کارستان کردند؛ اما «وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیْرَاتِ»، خود امام است که خورشید فروزان ولایت و امامت است. عجیب این است که بعد از نماز صبح به اصحاب روی کرد و فرمود «خدا به شهادت من و شما اذن داد». یعنی با آن مناجات‌ها شهادت‌نامه‌ها امضا شد. بعد فرمود حالا که شما شهادت را پذیرفته‌اید، معنایش این نیست که تسلیم شوید؛ بجنگید، خوب هم بجنگید.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما