شناسهٔ خبر: 67693520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رسوایی جاسوسی دوربین‌های خیابانی از خانه‌های صهیونیست‌ها

رسانه‌های عبری زبان از رسوایی جدید جاسوسی دوربین‌های کنترل شهری از خانه‌ها و حریم خصوصی صهیونیست‌ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، چند رسانه عبری زبان از پایگاه خبری کیپا در گزارش‌های مشابهی اعلام کردند براساس گزارش جدید رئیس اداره بازرسی اسرائیل، هیچ نهاد مشخصی بر عملکرد دوربین‌های نصب شده در خیابان‌ها نظارت نکرده و این نگرانی وجود دارد که برخی از این دوربین‌ها حریم خصوصی افراد را نقض می‌کنند.

ماتانیو انگلمن رئیس اداره بازرسی اسرائیل امروز سه شنبه در گزارشی به شدت از ادارات محلی به دلیل نصب بی قاعده دوربین‌ها که با هدف کنترل شهروندان در خیابان صورت می‌گیرد، انتقاد و اعلام کرد داده‌های در اختیار دارد که نشان می‌دهد که شمار این دوربین‌ها به شدت افزایش یافته است.

در این گزارش تاکید شده است هیچ نهاد مشخصی بر عملکرد این دوربین‌ها نظارت ندارد، و هیچ کس نمی‌داند اطلاعات مربوط به دوربین‌ها به کجا می‌رود، همچنین تحقیقات این اداره نشان می‌دهد که برخی از این دوربین‌ها در نزدیکی مناطق خصوصی و خانه‌های مردم نصب شده و حریم خصوصی آنها را نقض می‌کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، به کارگیری دوربین‌های مدار بسته طی 20 سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است، به طور مثال در قدس شمار این دوربین‌ها از ابتدای دهه اول قرن بیست و یکم تا به امروز 47 برابر شده است و از 80 دوربین به 3800 دوربین رسیده است، در بئر السبع شمار این دوربین‌ها در همین مدت 271 برابر شده و از 14 دوربین به 3800 در سال 2024 رسیده است.

در بتاح تکفا نیز شمار این دوربین‌ها 42 برابر شده و به 2820 دوربین رسیده است.

براساس گزارش انجمن حمایت از حریم خصوصی (رژیم صهیونیستی)، دوربین‌ها باید در مناطقی عمومی نصب شده و نصب آنها حریم خصوصی افراد را نقض نکنند اما براساس بازرسی انجام شده توسط اداره بازرسی در بنی براک، کرمل، حیفا و ریشون لیتسیون و چند نقطه دیگر مشخص شد که این دوربین‌ها در حال نقض حریم خصوصی مردم هستند.

همچنین در بررسی‌های انجام شده در مناطقی همچون حیفا، ریشون لیتسیون و کرمل، نشان داد تعداد زیادی از دوربین‌ها که از 30 درصد هم بیشتر است، قابلیت تصویر برداری از داخل منازل مردم را هم دارند، این در حالی است که شهرداری بنی براک تصاویر تهیه شده توسط دوربین هایش را بدون حذف چهره شهروندان موجود در محل در اختیار نهادهای دیگر قرار داده است.

به اعتراف رئیس اداره بازرسی اسرائیل، این دوربین‌ها که برای حفظ امنیت عمومی نصب شده‌اند، در حال حاضر از داخل برخی از خانه‌ها و ساکنان آنها هم تصویر برداری می‌کند.

نظر شما