شناسهٔ خبر: 67693280 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نقل و انتقالات لژیونرها

امیر عابدزاده به تیم کاستیون در لیگ دسته دوم اسپانیا پیوست

امیر عابدزاده با عقد قراردادی رسمی به تیم فوتبال کاستیون اسپانیا پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، پس از انتشار شایعات گوناگون و احتمال حضور در پرسپولیس، اما امیر عابدزاده ترجیح داد تا به ماجراجویی هایش در فوتبال اروپا ادامه دهد و او به تیم کاستیون پیوست که فصل قبل موفق شد به رقابت های لالیگا دو، دومین سطح از مسابقات فوتبالی در اسپانیا صعود کند.

عابدزاده که از سال ۲۰۱۶ در فوتبال اروپا بازی می کند، چندی پیش از ماریتیمو جدا شد. این دروازه بان پس از حضور در تیم باریرنسه پرتغال، راهی ماریتیمو شد و چهار فصل خوب را در این تیم سپری کرد. او در ادامه راهی پونفرادینا در لالیگا دو شد و پس از سقوط این تیم به دسته پایین تر، به پرتغال و ماریتیمو بازگشت.

عابدزاده در فصل قبل و به طور کلی در ۲۰ بازی برای ماریتیمو به میدان رفت ولی آنها خیلی بدشانس بودند که با وجود امتیاز برابر با رتبه سوم، نتوانستند راهی دیدار پلی آف صعود به لیگای پرتغال شوند.

پس از پایان قرارداد با ماریتیمو، شایعاتی درخصوص احتمال حضور عابدزاده در ایران و جانشینی علیرضا بیرانوند در پرسپولیس مطرح شد که حالا با پیوستن این بازیکن به کاستیون، او یک بار دیگر به اسپانیا بازگشته و پروژه پوشیدن پیراهن پرسپولیس منتفی است.

امیر عابدزاده,حضور امیر عابدزاده در لالیگا 2

سایت کاستیون درخصوص جذب عابدزاده نوشته است: "امیر عابدزاده (متولد ایران) دروازه‌بانی است که به‌صورت آزاد از باشگاه ماریتیمو در دسته دوم پرتغال به کاستیون پیوسته است.

در ایران، او را به نام "گربه ایرانی" می‌شناسند. امیر در آکادمی‌های تاتنهام هاتسپر و برنتفورد آموزش دیده است. او در فوتبال پرتغال با تیم ماریتیمو به چشم آمد و با این تیم ۸۴ بازی در لیگ برتر پرتغال و دسته دوم انجام داد.

باشگاه کاستیون با انتشار این عکس خبر از یک انتقال مهم داد.

به عابدزاده در اسپانیا لقب gato persa (گربه ایرانی) دادند.

این دروازه‌بان ایرانی همچنین تجربه حضور در دسته دوم فوتبال اسپانیا را دارد و به عنوان دروازه‌بان اصلی و بلامنازع تیم پونفرادینا شناخته می‌شد و به‌عنوان یک بازیکن مهم در دسته دوم فوتبال اسپانیا مطرح بود.

امیر عابدزاده با تیم ملی ایران نیز تجربه‌های متعددی دارد و از جمله در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشته است. این بازیکن جدید کاستیون ۱۱ بازی با پیراهن تیم ملی کشورش انجام داده است.

امیر، به کاستیون خوش‌آمدی!"

در ویدیو معارفه عابدزاده، او به همراه گربه ای با نژاد ایرانی دیده می شود و باشگاه کاستیون اینگونه معارفه گلر جدید خود را انجام داده است.

امیر عابدزاده,حضور امیر عابدزاده در لالیگا 2
امیر عابدزاده,حضور امیر عابدزاده در لالیگا 2

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما