شناسهٔ خبر: 67693148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در ادامه آـش سوزی های گسترده در شمال خوزستان:

آتش سوزی مراتع بخش شهیون دزفول مهار شد

در ادامه آـش سوزی های گسترده در شمال خوزستان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با اشاره به وقوع آتش سوزی گسترده در مراتع بخش شهیون گفت: این آتش سوزی همزمان با تاسوعای حسینی در مراتع بخش شهیون آغاز و با اعزام تیم‌های واکنش سریع یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد شفیعی زاده در تشریح این خبر گفت: این آتش سوزی توسط همیاران طبیعت گزارش شد که بلافاصله با اعزام نیرو عملیات اطفای حریق آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق به دلیل گرمای شدید هوا و وزش باد با دشواری زیادی همراه بود، ادامه داد: این آتش سوزی درنهایت با تلاش مداوم نیروهای شهرداری شهیون، شورای اسلامی بخش شهیون، سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول و جوامع محلی و دوستداران طبیعت مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با بیان اینکه آتش سوزی عمدی بوده و همزمان از چند نقطه شعله ور شده است، افزود: مضنونین شناسایی شده‌اند و پرونده در مرحله تحقیقات است و پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها در رویارویی با آتش سوزی‌ها گفت: مطابق تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع و جنگل‌ها، در موقع آتش‌سوزی تمام ماموران دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداری‌های نزدیک محل، در مقابل تقاضای‌ ماموران منابع طبیعی یا بخشداری موظفند با کلیه وسایل دولتی و شهرداری در اختیار به آتش نشانی کمک کنند.

شفیعی زاده اضافه کرد: ماموران‌ کشوری و شهرداری که در ایفای این وظیفه مسامحه و قصور داشته باشند بر حسب مورد طبق مقررات مواد ۵۸ و ۵۹ قانون استخدام کشوری مجازات‌ می‌شوند ضمن اینکه در مورد ماموران لشکری تعقیب و مجازات آنان طبق مقررات و قوانین نظامی خواهد بود.

بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول دارای یک شهر شهیون، پنج دهستان و با بیش از ۳۰۰ روستا با جمعیتی پراکنده است.

بخش شهیون بیش از ۶۰ درصد مساحت شهرستان دزفول را در برگرفته است. این بخش بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان مرز مشترک دارد و برخی نقاط این بخش برفگیر هستند.

با توجه به وسعت زیاد بخش شهیون دزفول، فاصله برخی روستاهای این بخش با بخش مرکزی حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/

نظر شما