شناسهٔ خبر: 67693073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ادعا‌های تند معاون جدید ترامپ علیه ایران

همشهری آنلاین

جی دی ونس دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که جنگ غزه باید به پایان برسد تا کشورهای عربی سنی با اسرائیل علیه ایران متحد شوند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

جی دی ونس، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت اوهایو که روز گذشته دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا او را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در دولت آینده معرفی کرد، در مصاحبه با فاکس‌نیوز مواضع ضد ایرانی خود را مطرح کرد.

وی در این مصاحبه ضمن اعلام شکست بایدن در جنگ غزه گفت: «او جنگ را طولانی کرد... او کار را برای ما سخت‌تر کرد که به صلحی پایدار برسیم.»

وی درباره جنگ غزه تشریح کرد: «شما دو چیز را می‌خواهید، یکی می‌خواهید این جنگ هر چه زودتر تمام شود، زیرا که هر چه طولانی‌تر شود، شرایط (اسرائیل) دشوارتر می‌شود. اما دوم، بعد از جنگ روند صلح میان اسرائیل، عربستان سعودی، عمانی‌ها و سایر کشور‌ها تجدید شود.»

وی با اشاره به پیمان ابراهیم، آن را مهم‌ترین تلاش دیپلماتیک دوره ترامپ معرفی کرد که با بی‌توجهی بایدن مواجه شده است. ونس درباره پیمان ابراهیم ادعا کرد: «پیمان ابراهیم نویدبخش اتحاد اسرائیل با برخی از کشور‌های عربی سنی بود. ما باید امکان همکاری اسرائیل و کشور‌های عربی را فراهم کنیم تا یک موازنه‌ای علیه ایران ایجاد کنیم.»

وی در ادامه با مطرح کردن ادعا‌های ضد ایرانی خود و اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس گفت: «بسیاری از مردم می‌دانند که ما باید کاری در قبال ایران کنیم... اگر ایرانیان را می‌زنی باید محکم باشد... بایدن چنین کاری نکرد». وی در پایان گفت که اسرائیل دوستی بهتر از دونالد ترامپ ندارد.

نظر شما