شناسهٔ خبر: 67692580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نتانیاهو: ۷ اکتبر قواعد بازی را تغییر داد

ایسنا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) در سخنانی اذعان کرد که عملیات «طوفان الاقصی» قواعد بازی را تغییر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ما جنگی گسترده را آغاز کرده‌ایم، نه یک عملیات محدود.

طبق گزارش شبکه «الجزیره مباشر»، وی اذعان کرد: آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، قواعد بازی را تغییر داد و ما باید از هر وسیله ممکن برای ریشه کن کردن حماس استفاده کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در تکاپو برای روحیه دادن به صهیونیست‌ها و به ویژه سربازان ارتش این رژیم گفت: ما نمی‌خواهیم در جنگ فعلی متحمل شکست شویم. ما به دنبال حذف کامل حماس هستیم تا دیگر هیچ تهدیدی برای اسرائیل از نوار غزه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: علی‌رغم هزینه‌های سنگینی که در غزه متحمل می‌شویم، اما باید پیروز شویم.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

نظر شما