شناسهٔ خبر: 67692504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع عاشورایی یوم‌الحسین در اصفهان برگزار شد

اصفهان – ایرنا - تجمع بزرگ مردمی "یوم الحسین (ع)" همزمان با عصر عاشورا روز سه‌شنبه در میدان امام حسین(ع) اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این اجتماع مردمی که از ساعت ۱۶:۳۰ در راستای تکریم و تعظیم شعائر مذهبی در میدان امام حسین (ع) آغاز شد، جمعی از مداحان نام آشنای اصفهان از جمله مهدی منصوری، سید رضا نریمانی، مهدی رعنایی، محمد یزدخواستی و امیر برومند به مدیحه سرایی پرداختند.

در این میعادگاه حسینی (ع) که انبوهی از اقشار مختلف مردم عزادار اصفهان گرد هم آمدند، بانگ عزا و نوحه‌خوانی، حال و هوای خاصی را به این مراسم بخشیده بود.

عزاداران حاضر در این مراسم از صبح امروز پس از عزاداری در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و همچنین حضور در نماز ظهر عاشورا، به میدان امام حسین(ع) آمدند تا در سوگ شهادت سیدالشهدا (ع) به عزاداری بپردازند.

موکب های بسیاری در حاشیه میدان امام حسین (ع) برای پذیرایی از عزاداران حسینی با توزیع نذورات دایر و با تلاش دست اندرکاران هیات‌های مذهبی با نظم خاصی همراه بود

در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی دانشمند از روحانیان روضه خوان کشور به سخنرانی پیرامون اهمیت قیام امام حسین (ع) و جایگاه واقعه کربلا پرداخت.

وی، محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا را دارای جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان دانست و گفت: همین مهم موجب ترویج شور و معرفت حسینی در بین مردم می‌شود.

این روضه خوان افزود: کام تشنه نوجوانان و جوانان در ماه محرم از مهر و محبت سیدالشهدا (ع) سیراب می‌شود.

وی، نهضت عاشورا را در برگیرنده تبعیت از امام و مقابله با ظلم و ستم دانست و افزود: مکتب امام حسین هرگونه ذلت‌پذیری را نفی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج شعائر دینی و مکتب امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: ماه محرم و صفر، فصل ویژه‌ای در احیای فضیلت‌های اخلاقی و ترویج آداب نیک در جامعه است.

تجمع عاشورایی یوم‌الحسین در اصفهان برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی افزود: تجمع بزرگ عاشقان عاشورایی اصفهان، فضایی برای همگرایی و نقش آفرینی مردم و هیات‌های مذهبی به همت مسوولان است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) یک مکتب بزرگ اسلامی است گفت: انتقال و الگودهی به نسل جوان و نوجوان از همین مکتب پایه اسلامی، بسیار ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: برگزاری مراسم مذهبی بویژه در دهه محرم در اصفهان قدمتی طولانی دارد زیرا در این دیار علمای بزرگ و سرداران دلاور و نامی بسیاری پرورش یافته‌اند.

تجمع عاشورایی یوم‌الحسین در اصفهان برگزار شد

افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در استان اصفهان وجود دارد که یک هزار و ۴۰۰ هیات مربوط به اصفهان است.

نظر شما