شناسهٔ خبر: 67692046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

غل و زنجیرهای بروکراتیک و نبود رهبری یکپارچه جرأت تصمیم‌گیری را از مدیران شهرداری گرفته است

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: غل و زنجیرهای بروکراتیک و نبود رهبری یکپارچه و پشتیبان، جرأت تصمیم‌گیری را از مدیران شهرداری گرفته است.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی صالحی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر در جلسات معاونت‌‌ها یا هیات‌ مدیره‌ها به عنوان ناظر حضور داشتم، از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک، اقتصادی، عمران و سازمان عمران، فرهنگی، فاوا و.. . در این میان با بحثی جدی روبرو شدیم از جمله اینکه همکاران در شهرداری به دو علت دچار کاهش سرعت در پیگیری برخی امور شده‌اند، نخست بحث قواعد قانونی بعضا مازاد که به شدت جرأت سیستم را بابت تصمیم گیری گرفته و این فضا اجازه تصمیم گیری قاطع را به مدیران نمی‌دهد. بنابراین در بزنگاه‌ها که نیاز به تصمیم گیری داریم با این مشکل روبرو هستیم. 

وی افزود: نکته دوم این است که به دلیل این مسئله، به یک رهبری یکپارچه و تمام کننده نیاز داریم تا پشتیبان نیروهای تصمیم گیر باشد، این موضوع نیز گاهی کمرنگ می‌شود و بعد مشاهده می‌کنیم ناظر به این غل و زنجیرهای بروکراتیک و نبود رهبری تمام کننده و یکپارچه، دور برگردان در سیستم زیاد می‌شود.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به عنوان مثال تصمیم به شورای تخصصی، کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها می‌رود اما در مرحله اجرا، یک نفر با یک اقدام، عمل نکردن، درست دفاع نکردن و درست در میدان نیامدن کار را برمی‌گرداند. متأسفانه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک رویه است که در موضوعات جاری، اجرایی و رویدادی موجب یک آسیب می‌شود.

وی افزود: خواهش من این است که همکاران ما در شورا به خصوص شهردار و معاونان وی این موضوع رامدنظر قرار دهند، وقتی تصمیمی گرفته شد، کارشناسی صورت گرفت و تمامی مراحل خود را طی کرد- مگر در استثنا که داده یا فضای جدیدی به تصمیم اضافه می‌شود و ما قبلا از آن اطلاع نداشتیم- این تصمیم دیگر قابل برگشت نباشد، چون مدام این مسیر را می‌رویم و مرتب وارد دوربرگردان می‌شویم و وقت و انرژی ما را می‌سوزاند. 

صالحی تصریح کرد: 12 ماه طلایی را پیش رو داریم که باید بیش از سه سال قبل تلاش کنیم، ان شاء الله مسئله رهبری یکپارچه و مسائل بروکراتیک و فشارهای قانونی که جرأت را از مدیران گرفته مدیریت شود و هم در تصمیم‌گیری‌های انجام شده برگشت به عقب را شاهد نباشیم که متضرر نشویم.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

نظر شما