شناسهٔ خبر: 67691976 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

رکوردشکنی پورشه پانامرا 8 سیلندر هیبرید در نوربرگ رینگ

صاحب‌خبر -

پورشه پانامرا هیبرید 8 سیلندر نسل جدید موفق به شکست رکورد در پیست نوربرگ رینگ شد. با این رکورد، پورشه پادشاه جهنم سبز آلمان می‌شود.

پورشه پانامرا نسل جدید پاییز گذشته به‌صورت رسمی با طراحی جدید، تکنولوژی‌های پیشرفته و پیشرانه‌های قدرتمند به نمایش گذاشته شد. حالا رکوردشکنی نسخه هیبرید آن در پیست نوربرگ رینگ (Nürburgring) در رسانه‌های مختلف حوزه اخبار خودرو بازتاب داده شده است؛ دستاوردی که این خودروساز لوکس آلمانی به هیچ وجه با آن غریبه نیست.

درخشش پانامرا هیبرید در نوربرگ رینگ، جهنم سبز آلمان

تیپ هیبرید 8 سیلندر پورشه پانامرا با نام احتمالی توربو اس ای-هیبرید که هنوز رسماً معرفی نشده است، اخیراً در پیست معروف نوربرگ رینگ با ثبت یک دور کامل طی 7 دقیقه و 24.17 ثانیه رکورد سدان‌های چهار درب لوکس را تصاحب کرد. همین تیپ که موفق به شکست این رکورد شده است، در آینده به نمایندگی‌های پورشه راه پیدا خواهد کرد؛ فقط با این تفاوت که دیگر صندلی مسابقه‌ای و رول کیج نخواهد داشت.

جزئیات دقیق این تیپ هیبرید پورشه پانامرا مشخص نیست، ولی این خودروساز آلمانی ذکر کرد که این نسخه از کیت بدنه فیبر کربنی با فلاپ Gurney برای بال عقب، سیستم تعلیق «اکتیو راید» (Active Ride) و تایرهای 21 اینچی سفارشی شرکت میشلن بهره می‌بُرد. به ادعای پورشه، کیت بدنه مذکور نیرو برآر یا لیفت ناحیه جلو را کاهش می‌دهد و باعث تولید داون‌فورس یا نیرو رو به پایین می‌شود. البته جزئیات داون‌فورس تولیدی آن اعلام نشده است.

رکورد پورشه پانامرا هیبرید جدید در پیست نوربرگ رینگ رکورد پورشه پانامرا هیبرید جدید در پیست نوربرگ رینگ

پورشه پانامرا 8 سیلندر هیبرید با ثبت زمان 7:24 دقیقه‌ای در نوربرگ رینگ، بیش از پنج ثانیه سریع‌تر از تیپ توربو اس نسل قبلی و همچنین سه ثانیه سریع‌تر از مرسدس ای ام جی GT63 S شده است که پیش از این رکورد آن را در اختیار داشت. با وجود این، پانامرا سریع‌ترین سدانی نیست که پا به پیست نوربرگ رینگ گذاشته است و این عنوان به خودرو دیگری از پورشه تعلق دارد: پورشه تایکان توربو GT که همچنین یکی از سریع ترین خودروهای برقی جهان است.

در گجت نیوز بخوانید:
پورشه ۹۱۱ فیس لیفت معرفی شد؛ اولین نسخه هیبرید از خودرو افسانه‌ای آلمانی پورشه کاین GTS جدید، شاسی بلند با ابهت آلمانی رسماً معرفی شد پورشه ماکان تمام برقی با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و شتاب ۳ ثانیه‌ای معرفی شد پورشه کاین ۲۰۲۵ به میدان آمد؛ همچنان دوست‌داشتنی و قدرتمند رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو

نظر شما