شناسهٔ خبر: 67691561 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سهام اپل به لطف هوش مصنوعی به بالاترین حد خود رسیده است

سهام اپل پس از اینکه «مورگان استنلی» قیمت هدف خود را بر روی سهام سازنده آیفون افزایش داد و سهام را به عنوان بهترین انتخاب طبقه بندی کرد، به بالاترین سطح خود رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «در اقدامی برای همگام شدن با گوگل، که وابسته به آلفابت است، و Open AI، که توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، سازنده آی پد ماه گذشته از Apple Intelligence رونمایی کرد تا مشتریان را برای ارتقای دستگاه‌های خود جذب کرده تا بتوانند از این فناوری جدید استفاده کنند».

سهام اپل که امسال نزدیک به ۲۰ درصد جهش کرده است، به ۲۳۶.۳۰ دلار افزایش یافت و ارزش بازاری ۳.۶۲ تریلیون دلاری را به این شرکت داد که بالاترین ارزش در جهان محسوب می‌شود.

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند: «هوش اپل یک کاتالیزور واضح برای افزایش عرضه آیفون و آی‌پد است.»

تحلیلگران گفتند که این فناوری جدید تنها با ۸ درصد از دستگاه‌های “iPhone” و “iPad” سازگار است و “Apple” در حال حاضر ۱.۳ میلیارد دستگاه تلفن هوشمند در حال استفاده توسط مشتریان دارد و افزودند که این شرکت می‌تواند تقریباً ۵۰۰ میلیون دستگاه آیفون ظرف دو سال آینده بفروشد.

مورگان استنلی که پیش از این انتظار داشت اپل طی دو سال آینده سالانه بین ۲۳۰ تا ۲۳۵ میلیون دستگاه آیفون بفروشد، قیمت سهام این شرکت را از ۲۱۶ دلار به ۲۷۳ دلار افزایش داد.

بر اساس داده‌های LSEG، این سهام دارای میانگین رتبه‌بندی «خرید» و میانگین قیمت هدف ۲۱۷ دلار است و امسال نسبت به شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ عملکرد بهتری داشته است.

تحلیلگران صنعت انتظار دارند سامسونگ و اپل در سال جاری با توجه به هیاهوی تلفن‌های هوشمندی که از فناوری هوش مصنوعی نسل بعدی (GenAI) پشتیبانی می‌کنند، پیشتاز بازار جهانی گوشی‌های هوشمند باشند.

طبق داده‌های IDC، اپل در سه ماه منتهی به ژوئن ۴۵.۲ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخت که نسبت به سال قبل ۴۴.۵ میلیون دستگاه بود، اما سهم بازار آن از ۱۶.۶ درصد در مدت مشابه به ۱۵.۸ درصد کاهش یافت.

نظر شما