شناسهٔ خبر: 67691009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان؛

اجرای برنامه‌های عاشورا در بیش از ۵۰ نقطه جمعیتی

«حجت الاسلام سعید جان آبادی» مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای برنامه‌های عاشورا در بیش از ۵۰ نقطه جمعیتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «حجت الاسلام سعید جان آبادی» مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، از ساعت هفت صبح امروز مراسم دسته روی و عزاداری عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع)، در بیش از ۵۰ نقطه جمعیتی استان در حال سیر مسیرهای از قبل تعیین شده هستند و اقامه نماز ظهر عاشورا نیز توسط روحانیون هیأت مذهبی در مسیرها و در محل‌های تعیین شده برگزار شد.

وی ضمن تاکید بر اقامه جماعت نماز ظهر توسط عزاداران با حضور روحانی هیأت و مساجد، خاطر نشان کرد: شعار تعیین شده برای محرم امسال توسط سازمان تبلیغات اسلامی، «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته برنامه‌های دهه اول محرم الحرام، در بیش از دو هزار مسجد، حسینیه، مهدیه، هیأت مذهبی، خانه‌های دین و زندگی و غیره در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمهایی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام امسال در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

نظر شما