شناسهٔ خبر: 6769071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انتقاد مجلس از لایحه رتبه بندی معلمان

خبرگزاری شبستان: رییس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان مصوب هیئت دولت طبق سند بنیادین عمل نکرده است و افزایش حقوق نباید بر اساس لایحه رتبه بندی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در برج میلاد تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: به جد معتقدیم زیرساخت و زیربنای توسعه و پیشرفت از نظر مادی و معنوی وزارت آموزش و پرورش است.

 

وی افزود: آموزش و پرورش نقش کلیدی در پیشرفت و توسعه کشور دارد و در این دوره مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات فضای متفاوتی داشته است که جو قوی بر آن حاکم بوده و در موضع گیری مصوبات داوطلب پیگیر مباحث دولت بوده است، ما مواردی پیگیری می کردیم که چند گام جلوتر از خواسته های دولتمردان بود البته دلیلی بر بی توجهی آنان نیست بلکه نگاه ما آرمانی است.

 

زاهدی اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان را به صحن مجلس بردیم و آن زمان دولتمردان مخالفت کردند و به این دلیل که می خواستند یک لایحه کامل تر رتبه بندی معلمان بیاورند و مجلس نیز با دولت در این زمینه همدل شد.

 

وی افزود: در سال جاری جدا از آنچه در لایحه بود 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید درآمدی برای آموزش و پرورش تعریف کردیم که از این مبلغ 2 هزار مربوط به بنگاه های اقتصادی که مالیات نمی پرداختند، است که از آنها وصول و به آموزش و پرورش باید پرداخت شود که این موضوع به صورت قانون درآمده است. همچنین 1700 میلیارد تومان را از کاهش هزینه های غیرضروری در بانک ها و شرکت ها مصوب کرده ایم که به آموزش و پرورش پرداخت شود.

 

وی با انتقاد از نظام رتبه بندی معلمان که در دولت مصوب شده است، اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان که به تصویب دولت رسیده است مطابق آنچه در سند تحول بنیادین است، عمل نکرده و منزلت اجتماعی و جایگاه اجتماعی معلم را آنگونه که باید همه آرزو کنند یک روز معلم شوند، ترسیم نکرده است.

 

زاهدی بیان کرد: افزایش حقوق معلمان باید مطابق قانون خدمات کشوری صورت گیرد و نباید بر اساس مارک یا برند لایحه رتبه بندی افزایش حقوق دهیم.

 

پایان پیام/