شناسهٔ خبر: 67690258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جلیلی: وظیفه داریم به روند پیشرفت کشور کمک کنیم

نمایندهٔ رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت مشغول به کار چه دولت رقیب باشد یا دولت رفیق، همه وظیفه داریم که روند پیشرفت کشور کند نشود و با قدرت ادامه پیدا کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سعید جلیلی در جمع عزاداران شب عاشورای حسینی در محل مصلی امام خمینی شهر یاسوج اظهار داشت: وقتی فرازهایی از زیارت عاشورا را مورد توجه قرار دهیم یک درس مهم در آن نهفته و این است که اگر صحبت از جریان عاشورا می‌شود جریان و حرکتی مستمر است این حرکت از بدر آغاز شد و همچنان ادامه دارد حرکتی که شیاطین در برابر آن سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی با بیانی که شیطان حرکت‌های مختلفی را برای انسداد در مسیر حق ایجاد می‌کند، عنوان کرد: جنگ، فشار و تحریم و زور می‌خواهند حرکت‌های حق طلبانه و حق‌خواهانه را مسدود کنند این اقدامات شیاطین از دوران پیامبر مکرم اسلام(ص) وجود داشته و فشارهای سنگینی به آن حضرت در 13 سال و بعد در مدینه ایجاد کردند و دشمن هرگز بیکار ننشسته است. شیاطین می‌خواهند حرکت حق را دچار تردید کرده و سپس متوقف کنند تا از حرکت حق طلبانه منصرف شویم یا اینکه این حرکت‌ها دچار انحراف شود.

نمایندهٔ رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در حرکت عاشورا ابتدا به امام نامه می‌نویسند و اعلام آمادگی می‌کنند و تعابیری عجیب را در اعلام آمادگی خود به کار می‌برند برای حضرت نماینده می‌فرستند اما چه می‌شود که ملت دچار تردید می‌گردد. تردید خود ریشه‌هایی دارد که یکی از ریشه‌های آن ترساندن است و اگر چنین ی‌شد فاجعه کربلا هرگز رخ نمی‌داد.

وی با طرح این سؤال که حرکت چه موقع می‌تواند به نتیجه برسد، ادامه داد: وقتی جامعه‌ای در مسیر ولایت باشد و آموزه‌های علوی و فاطمی و حسینی را آویزه گوش خود کند راه را اشتباه نخواهد پیمود رفتار سیاسی نادرست نمی‌شود.

جلیلی به فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌گوید خدا نکند ابرهای تردید بیاید که فتنه‌ها را می‌زاید. سؤال این است که درس بزرگ عاشورا چیست مقدمات نباشد در لحظه‌ها و بزنگاه‌های اصلی دچار تردید و شک می‌شویم و دیگر نمی‌توان مسیر را به درستی ادامه داد حرکت عاشورا مقطعی نیست این حرکت مستمر بوده و انسان عاشورایی باید کار خود را هر روز بداند و آن را به درستی انجام دهد.

وی در ادامه اظهارات خود با تمجید از رکت‌های ملت ایران در طول پیش و بعد از نهضت و انقلاب ابراز کرد: امام رحمت الله علیه اهل تعارف نبود و به خاطر خوشایند کسی عریفی نمی‌کرد اما همین امام در دوره حیات خود و در وصیتنامه خود از مردم تعریف می‌کند و می‌گوید شهادت می‌دهم این مردم از مردم صدر اسلام و حضرت علی بهتر هستند مردمی که هرگز دچار تردید نمی‌شوند و حرکت خود را با قدرت ادامه می‌دهند ملتی که در مقابل 17 هزار ترور یستادگی می‌کند و در 8 سال دفاع مقدس پای کار است.

جلیلی به مصداقی از شجاعت و غیرت مردم ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افتخار کنند که در چهارم تیر ماه سال 67 فقط 80 نفر از همین استان در جزیره مجنون ایستادند و به شهادت رسیدند این خودش قدرت تولید می‌کند. در مذاکرات هسته‌ای طرف غربی از من پرسید شما مردم سالاری دارید و ما هم دموکراسی داریم چه تفاوتی میان این دو وجود دارد که به آنها گفتم اینجا وقتی مردم رای می‌دهند 80 نفر از بچه‌های یک استان ان خود را تقدیم کشور می‌کنند و همین است که اکنون 36 سال از جنگ می‌گذرد و کسی نمی‌تواند نگاه چپ به ما کند.

وی با توصیه به جوانان برای خواندن کتاب پایی که جا ماند تصریح کرد: این کتاب را باید بخوانید باعث افتخار یک ملت است. همچنین مایه عظمت است که موشک‌های جمهوری اسلامی به سوی رژیم صهیونیستی سرازیر می‌شود و آنها نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند. دشمن فقط یک نمونه فشار به کار نبرد بیش از 240 ماهواره راه انداخت تا انحراف در مسیر مردم ایجاد کنند اما مردم دچار تردید نشدند و از حرکت خودشان منصرف نشدند.

 نمایندهٔ رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سرگذشت حاج قاسم سلیمانی و قدرتی که برای کشور ایجاد کرد، گفت: یک فرزند عشایری از قنات ملک کرمان با ریشه عمیق حسینی و دینی تحویل اسلام و کل جهان می‌دهیم. فرزند عشایری که خود یک جهان فرصت است. فرزند عشایری که رئیس یک قدرت بزرگ جهان در وصف او می‌گوید قاسم سلیمانی کابوسی برای من شده است تک تک فرزندان این کشور قابلیت قاسم سلیمانی شدن را دارند لذا نباید تردیدی در مسیر حرکتی خود ایجاد کنیم

جلیلی با بیان اینکه نباید این حرکت دچار تزلزل و تردید شود، بیان کرد: باید این حرکت را با قدرت ادامه داد. در ایام انتخابات حرکتی روستا به روستا و محله به محله و شهر به شهر آغاز شد این حرکت ادامه خواهد داشت و فقط مربوط به انتخابات نیست چرا که کشور متعلق به همه است. چه دولت مشغول به کار چه دولت رقیب و چه دولت رفیق همه وظیفه داریم که روند پیشرفت کشور کند نشود و با قدرت ادامه پیدا کند.

نمایندهٔ رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: همه باید این مسیر را دنبال کنند فقط من مختص به دوران انتخابات نیست اید تک به تک این فرصت‌ها را پیگیری کنیم تا کشور شکوفا شود اگر 40 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم باید هر روستا سلولی برای جهش کشور شود. این راه پرشور را باید ادامه بدهیم از سرزنش‌ها و ناملایمات نباید هراسی داشته باشیم.

نظر شما