شناسهٔ خبر: 67689300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گانتس: نتانیاهو می‌خواهد اسرائیل را نابود کند

مریم مینایی

رئیس حزب وحدت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم خواهان نابودی «اسرائیل» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به باد انتقاد گرفته و اعلام کرد نتانیاهو می‌خواهد اسرای صهیونیست را آزاد کند اما نسبت به ریسک سیاسی نگران است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی در ادامه افزود: در اسرائیل کودتای قضایی رخ داد و این مسأله باعث تضعیف کابینه شد. حماس نیز متوجه این نقطه ضعف شد و توانست هر آنچه مدنظرش بود، انجام دهد.

گانتس ضمن اشاره به تلاش‌ها برای برکناری نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری گفت: دوست دارم نخست‌وزیر شوم و برای تحقق آن تلاش خواهم کرد.

رئیس حزب وحدت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نتانیاهو قصد نابودی اسرائیل را دارد.

نهم ژوئن «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» ۲ عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از حزب «اردوگاه اصلی» انصراف خود را از این کابینه اعلام کردند و در ادامه کابینه جنگ منحل شد اما نتانیاهو به رایزنی‌ها در زمینه مدیریت جنگ در گروه کوچکتری با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «آریه درعی» رئیس حزب «شاس»، «رون درمر» وزیر امور استراتژیک و «تراخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم ادامه داد اما با حضور بن‌گویر در این تیم مخالفت کرد.

پیش از این نیز روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» به نقل از برخی منابع در حزب بن‌ گویر نوشت: تا زمانی که خواسته آنها برای پیوستن به کابینه جنگ محقق نشده، آنها برای ایجاد اختلال در کار ائتلاف تلاش خواهند کرد از جمله اینکه رای‌گیری پیش‌نویس‌های قوانین ارائه شده از سوی ائتلاف را لغو می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما