شناسهٔ خبر: 67688912 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

متن احساسی ژیرو برای خداحافظی از تیم ملی؛

این ۴ تاریخ ابدی است!

متن احساسی ژیرو برای خداحافظی از تیم ملی؛ ژیرو 13 سال عضو تیم ملی فرانسه بود و رکورد آنری را شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اولیویه ژیرو با انتشار متنی احساسی به طور رسمی از تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد. ژیروی 37 ساله که 13 سال عضور تیم ملی فرانسه بود، با 57 گل زده در 137 بازی رکورددار گلزنی این تیم است و با پایان قراردادش با میلان فصل آینده پیراهن لس‌آنجلس اف. سی. را به تن می‌کند.

در پیام ژیرو آمده است: «لحظه‌ای که از آن خیلی می‌ترسیدم، فرا رسید؛ زمان خداحافظی با تیم ملی فرانسه؛ دقیقا ۶ سال بعد از قهرمانی جام جهانی؛ به تاریخ 15 ژوئیه 2018.

خاطرات رژه می‌روند... 12 ژوئیه 1998. 12 ساله بودم. شب قهرمانی به خودم قول دادم یک روز قهرمان جهان خواهم شد.

13 سال بعد، یازده نوامبر 2011 رویا به واقعیت تبدیل شد. پوشیدن این پیراهن آبی و نمایندگی فرانسه؛ چه افتخاری! با پیوستن به این تیم، بازیکنان و کادر به خانواده دوم من تبدیل شدند. ما همیشه حامی هم بودیم. شادی‌ها و غم‌ها، بردها و باخت‌ها، خنده‌ها و اشک‌ها را زندگی کردیم اما همیشه متحد ماندیم. به دوستانی جدانشدنی تبدیل شدیم؛ زیر نظر یک مرد؛ سرمربی‌مان دیدیه دشان که از او بابت اعتمادش تشکر می‌کنم. با وجود بالا و پایین‌های رابطه‌مان، او به من اجازه داد به بهترین گلزن تاریخ آبی‌ها تبدیل شوم.»

ژیرو ادامه داده است: «دوران حضورم در تیم ملی فرانسه همیشه مثل جریان آرام یک رودخانه نبوده است. گاهی دچار تردید شدم. از انتقادات رنجیدم اما در عمق وجودم هرگز باورم را از دست ندادم. تلاش، فروتنی و دعا به من کمک کرد از لحظات سخت عبور کنم. به لطف حمایت بی‌مانند همسر و ۴ فرزندم همیشه توان این را پیدا کردم هر بار قوی‌تر از قبل برگردم.»

او با اشاره به لحظات ماندگار حضورش در تیم ملی فرانسه نوشته است: «۴ تاریخ برای همیشه در ذهن من حک شده‌اند. 19 نوامبر 2013، اتحاد فرانسوی‌ها در پیروزی 3 بر صفر ما مقابل اوکراین.

یورو 2016. هرچند شکست در فینال به عنوان یکی از دردناک‌ترین لحظات تیم ملی فرانسه است اما در جریان این مسابقات قصه انسانی فراموش‌نشدنی را تجربه کردیم.

15 ژوئیه 2018. جام! هدف تمام زندگی من! هنوز این لحظه را به خاطر دارم که همدیگر را در آغوش گرفتیم و فریاد زدیم: «ما موفق شدیم!» بله، جهان را فتح کردیم.

بالاخره جام جهانی 2022. با وجود ناراحتی بزرگ شکست در فینال، این تورنمنت یکی از پررنگ‌ترین خاطرات دوران حرفه‌ای‌ام خواهد بود. ۴ گل زدم که سومی اجازه داد رکورد تیری آنری با بشکنم و گل چهارم مقابل انگلیس ما را به نیمه‌نهایی رساند.

حالا برگی ورق می‌خورد. من ماجراهای جدیدی را شروع می‌کنم. از این لحظه به هوادار شماره یک آبی‌ها تبدیل خواهم شد. تیم ملی فرانسه که 13 سال به آن خدمت کردم برای همیشه در قلب من حک می‌شود. این بزرگترین افتخار و زیباترین خاطره من است.

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه در واکنش به خداحافظی ژیرو پیامی روی سایت فدارسیون فوتبال فرانسه منتشر کرد و در آن نوشت: «اولیویه می‌تواند تیم ملی فرانسه را با این حس ترک کند که ماموریتش را کامل کرده. اوضاع برای اولیویه در تیم ملی همیشه آسان نبود اما او هرگز تسلیم نشد و همیشه جدیت، حرفه‌ای بودن و جنگندگی‌اش را به نمایش گذاشت.»

فیلیپ دیالو، رئیس موقت فدراسیون فوتبال فرانسه هم در تمجید از این مهاجم گفت: «برای دوران حضور ژیرو در تیم ملی بیش‌ترین احترام را قائلم. او فراتر از آمار، تمام استعداد و تاثیرگذاری‌اش را در اختیار موفقیت تیم ملی گذاشت. فرانسه در یک دهه اخیر عصری طلایی را سپری می‌کند. اولیویه با روح جمعی، حرفه‌ای‌گری و فداکاری‌اش احترام اعضای کادر فنی و بازیکنان را که او را مثل یک برادر بزرگتر می‌دانستند به دست آورد. اولیویه احترام و تمجید هواداران‌مان را هم جلب کرد.» دیالو وعده داد در یکی از مسابقات آتی فرانسه مراسم تقدیری شایسته برای ژیرو برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما