شناسهٔ خبر: 67688730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شور و شکوه عاشورای حسینی در بام نفتی ایران+ فیلم

گچساران- ایرنا- عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در شهرستان گچساران معروف به «بام نفتی ایران» همزمان با  روز عاشورا با حضور صدها نفر از دلباختگان پیشوای سوم شیعیان و ۷۲ یار باوفایش به اوج رسید و جای جای مناطق روستایی و شهری گچساران شاهد برپایی آیین های سوگواری در روز عاشوراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همزمان با عاشورای حسینی در شهرستان گچساران همچون با دیگر نقاط کشور، شاهد صدای طبل، سنج، مداحی دوستداران مکتب عاشورایی امام حسین (ع) هستیم.

از ساعت های ابتدایی صبح امروز حرکت دسته جات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در حالی که نوحه سرایی با گویش های متفاوت آنان را همراهی می کردد به سوی گلزار شهدای شهر دوگنبدان آغاز شد.

شیفتگان سیدالشهدا (ع) در عاشورای خون خدا از راه های دور نزدیک خود را به این آیین رساندند اند تا در غم جانسوز شهدای کربلا سوگواری کنند.

گلزار شهدای شهر دوگنبدان امروز میعادگاه هزاران از نفر از عاشقان اباعبدالله حسین (ع) شد و تعدادی از شهروندان با حرکت بیرق های سرخ و سبز عزاداران را همراهی کردند.

در این آیین با وجود گرمای هوا صفوف به هم فشرده ای از سینه زنی تشکیل شد و تعداد پرشماری از شهروندان به یاد مصیبت های وارد شده به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در عاشورای سال ۶۱ سینه زنی کردند.

شور و شکوه عاشورای حسینی درر بام نفتی ایران+ فیلم

ده ها ایستگاه صلواتی با آب و شربت در مسیر حرکت هیات های عزاداری های حسینی از حاضران پذیرایی کردند.

پرشورترین آیین های سوگواری مناطق روستایی گچساران در آستان های مقدس امامزاده جعفر(ع) و حضرت بی بی حکیمه (س) برگزاری شد.

شیفتگان سیدالشهدا (ع) در عاشورای خون خدا از راه های دور نزدیک خود را به این مکان های مقدس رساندند تا در غم جانسوز شهدای کربلا سوگواری کنند.

نظر شما