شناسهٔ خبر: 67688665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس:

جنایات صهیونیست‌ها در غزه در عزاداری‌های حسینی تبیین شود

زهرا عسگری

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در سوگواری‌های هیئات مذهبی گفت: باید جنایات صهیونیست‌ها در غزه و طرف درست تاریخ در قبال این وحشی‌گری‌ها و جنایات در سوگواری‌های حسینی تبیین شود.

صاحب‌خبر -

رضا محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی، به تبیین نکاتی در راستای لزوم جهاد تبیین و ارائه پیام عاشورایی در دهه پایانی اول محرم و روز عاشورا در مراسم عزاداری‌های هیئات مذهبی فارس پرداخت.

وی افزود: در راستای جهاد تبیین لازم است در محورهای اساسی مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در بین جوانان، مداحان، سخنرانان و مسئولان هیئت‌های مذهبی و ارکان هیئت بین اعضا و مردم شریف نسبت به توضیح و تبیین موارد مختلف انجام گیرد.

محمدیان تصریح کرد: توجه به ترک محرمات و انجام واجبات یکی از مهم‌ترین محورهایی است که باید در این راستا انجام شود چرا که ائمه تاکید بسیار زیادی بر این مورد دارند و اینکه ما صرفاً مدعی باشیم و توجه کمی به انجام این موارد داشته باشیم، کافی و بسنده نیست. چرا که عزادار امام حسین (ع) باید سعی داشته باشد که هم از لحاظ ظاهری و هم اخلاقی و هم رفتاری به اهل بیت(ع) شبیه باشد و مخصوصاً در بحث عفاف و حجاب، حریم هیئت‌ها و حرمت عزاداری امام حسین (ع) می‌بایست حفظ و رعایت شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس تأکید کرد: انتظاری که از عزادار واقعی امام حسین (ع) می‌رود این است که اهتمام لازم را نسبت به حدود شریعت اسلام داشته باشد و این مسئله بسیار مورد تاکید است. همچنین باید بر برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا نیز توجه شود.

اهمیت توجه ویژه به نسل جدید

وی همچنین بر لزوم توجه به نسل آینده تأکید کرد و افزود: مادامی که اعتقاد داریم که امام حسین(ع) سفینه نجات است، باید جایگاه این شعار را به درستی تبیین کنیم و از آنجا که نسل در نسل در پناه حسینیم، باید توجه ویژه‌ای به جذب نوجوانان و جوانان در مجموعه‌ها و هیئات مذهبی داشته باشیم و با مسئولیت دادن به این قشر و احترام به این نسل و نسل‌های آینده سعی کنیم که آنان را برای سربازی حضرت مهدی (عج) و حسین زمان در آینده هیئات مذهبی تربیت کنیم.  

محمدیان اهمیت توجه به بحث سیاسی علیه آل یزید زمان را در سوگواری‌های حسینی مورد توجه قرار داد و افزود: همان‌گونه که در زیارت عاشورا عملاً مردم به دو دسته آل حسین(ع) و آل یزید تقسیم شدند، اگر این تقسیم‌بندی را ادامه دهیم به آل رسول‌الله(ص) در مقابل آل کفر، آل حسین(ع) در مقابل آل یزید و در دوران امروز آل مهدی(عج) در مقابل آل دجال و آل ولایت در مقابل آل استکبار می‌رسیم که باید این موضوع بیان شود که جنایات اسرائیل و صهیونیست در غزه قطعاً مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست و در شریعت اسلام زمانی که ظلم این گونه اتفاق می‌افتد، سکوت جایز نیست و باید از هر طریقی ضمن تبیین این جنایت نسبت به واکنش به آن در حد امکان تلاش کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هم امروز در عاشورای امروز غزه حضور داشتند، قطعاً در کنار سربازان مقاومت علیه صهیونیست مبارزه می‌کردند و می‌جنگیدند.

وی اهمیت توضیح و تبیین طرف درست تاریخ را یادآور شد و گفت: باید بچه شیعه‌ها و هیئتی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند به اینکه اشخاص ماندگار در تاریخ شیعه در بزنگاه‌ها انتخاب می‌شوند، همان‌طور که زهیر عثمانی و حر عثمانی و فرزند و برادر و غلامش و آن جوان نصرانی در روز عاشورا انتخاب شدند و توانستند با داشتن بصیرت حسینی در عاشورا و در صحرای کربلا طرف درست تاریخ بایستند و خودشان را ماندگار کنند.

باید طرف درست تاریخ تبیین شود

محمدیان افزود: امروز هم در نقاط مختلف جهان و حتی در آمریکا جوانان آمریکایی در دفاع از حق مردم فلسطین و مردم غزه در طرف درست تاریخ ایستادند و این موضوع در مکاتبه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی اشاره شد و نباید جوان هیئتی ما با غفلت از مسائل روز و واکنش نشان ندادن به ظلم آشکار و جنایات آل شمر زمانه و آل استکبار زمانه از اینکه در طرف درست تاریخ بایستد غفلت کند و در دنیایی که همین جوانان می‌توانند به عنوان آزادگان عالم در خیمه حسین‌ هستند، باشند، عقب بماند.

وی در ادامه بر لزوم استغاثه و دعا برای تعجیل در فرج در عزاداری‌های حسینی تأکید کرد و گفت: باید به این نکته توجه داشت که وقتی امام زمان(عج) خودشان می‌فرمایند برای فرج من دعا کنید، دعا و استغاثه برای فرج حسین زمان، حضرت مهدی فاطمه (عج) منجی عالم بشریت بسیار مهم و ضروری است تا ان‌شاءالله در فرج حضرتش تعجیل شود. ضمن آنکه در بحث زمینه‌سازی برای ظهور باید کرارا مسایلی که گفته شد و سایر مسایل لازم در جمع هیئت‌ها و عاشقان اهل بیت توضیح و تبیین شود و به عبارتی جهاد تبیین را انجام داد تا ان‌شاءالله انتظار فرج به شکل صحیح صورت بگیرد.

انتهای پیام

نظر شما