شناسهٔ خبر: 67688638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از درس‌های عاشورا بود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از درس‌های عاشورا بود، گفت: حضرت زینب (س) جهاد تبیین را آغاز کرد و اگر نقش‌آفرینی میراث‌داران حادثه عاشورا نبود، دشمن با دروغ به کار خود ادامه می‌داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، نمازگزاران زنجانی در صف‌های به هم پیوسته به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع)، به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند؛ نماز ظهر عاشورا با حضور هزاران عزادار حسینی اعم از مردان، زنان و جوانان به امامت حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه شد.

حجت‌الاسلام خاتمب در سخنرانی پیش از اقامه نماز ظهر عاشورا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: خاندان علی و اهل بیت (ع) به قدی سخاوتمند هستند که حاجت همه عزاداران را در این ۱۰ روز می‌دهند.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا از اجر و پاداش بالایی برخوردار است، افزود: امام زمان (عج) در این وقت نماز می‌خواند چرا که اقامه نماز ظهر عاشورا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که به حق مظلومیت امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را از ما قبول کند، گفت: نجات دهنده همه ما در آخرت خاندان علی (ع) است.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه با بیان اینکه امام سوم شیعیان به شکل مظلومانه‌ای امروز شهید شده است، گفت: در اصل عزاداری‌ها باید از امروز برگزار شود چرا که هم امام ما شهید و هم خانواده ایشان آواره می‌شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما هم برگرفته از قیام امام حسین (ع) است و همین طور منطق و رزمندگان در دفاع مقدس و رمز پیروزی آنان، منطق و آرمان شهدای کربلا بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه لباس عزاداری برای امام حسین (ع) لباس عزت و شرف است، اضافه کرد: هر بنده‌ای که در راه امام حسین (ع) در این شرایط سخت اقتصادی، طعامی بدهد و پولی هدیه کند، در آخرت اهل بهشت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا پاسدار دین و پاسدار سنت پیامبر اکرم (ص) است، اضافه کرد: دفتر دوم عاشورا پیام ایثار و مقاومت است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید می‌کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از درس‌های عاشورا بود، اظهار کرد: حضرت زینب (س) جهاد تبیین را آغاز کرد و اگر نقش‌آفرینی میراث‌داران حادثه عاشورا نبود، دشمن با دروغ به کار خود ادامه می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نباید فرصت تحریف را به دشمن داد، گفت: ایثار و شهادت درس قیام عاشورا بود که حاصل روشنگری بازماندگان این قیام بوده است و ما نیز نباید فرصت توطئه را به دشمنان بدهیم.

نظر شما