شناسهٔ خبر: 67688517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آمریکا مانع جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌هاست

علی باقری تاکید کرد: درحال حاضر آمریکایی‌ها به یک مانع جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

صاحب‌خبر -
آمریکا مانع جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌هاست
کد خبر: 667394
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۶ ۱۲:۱۰:۵۲

علی باقری در مورد اهداف سفرش به آمریکا گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ۲ نشست مهم در شورای امنیت سازمان ملل برگزار خواهد شد. در روز سه‌شنبه نشستی درباره چندجانبه‌گرایی و روز چهارشنبه نیز نشستی درباره فلسطین در سازمان ملل برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، او با بیان این که هر ۲ موضوع از جهات مختلف برای جهان، مناسبات بین‌المللی و جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است، گفت : در مورد فلسطین، یک جنایت و نسل‌کشی عینی و آشکار از ۹ ماه گذشته در غزه در حال انجام است و جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی، موضوع فلسطین در کنار دیگر تحرکات و فعالیت‌هایش، به صورت جدی نقش آفرین و فعال بوده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چند ماه گذشته، شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در نشست مجمع عمومی و هم در نشست شورای امنیت در ارتباط با موضوع فلسطین شرکت کردند و نقش‌آفرینی فعالی را برای تبیین واقعیت‌هایی که در صحنه فلسطین و غزه می‌گذرد، داشتند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران افزود: در این مقطع هم جمهوری اسلامی ایران سعی دارد از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حق، مواضع و کیان ملت فلسطین و همین‌طور برای تبیین جنایت‌های رژیم صهیونیستی استفاده کند.

باقری تصریح کرد: در این ارتباط از سازوکارهایی که در عرصه بین‌المللی از جمله شورای امنیت وجود دارد، چه در قالب نشستی که روز چهارشنبه خواهد بود و چه در قالب سازوکارهای چندجانبه و ملاقات‌های دوجانبه‌ای که با مسوولان و مقامات شرکت‌کننده در این نشست خواهیم داشت، استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه دولت آمریکا در واقع مجبور شوند جنایت و نسل‌کشی در غزه پایان دهند و مردم غزه و مردم مظلوم فلسطین نیز به شرایط عادی بازگردند.

باقری در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به موضوع چند جانبه‌گرایی و اهمیت آن اظهار کرد: در صحنه بین‌المللی سال‌هاست که این موضوع مطرح شده که یکجانبه‌گرایی آمریکا نه تنها نمی‌تواند صلح، ثبات و امنیت را در دنیا به دنبال داشته باشد، بلکه رویکرد زیاده‌خواهانه و برتری‌جویانه آمریکا در عرصه بین‌المللی باعث شده است در موضوعات مهم بین‌المللی بن‌بست ایجاد شود که نمونه بارز آن همین جنایتی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند و درحال حاضر آمریکایی‌ها به یک مانع جدی برای پایان دادن به جنایت صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند.

او تاکید کرد: با توجه به این شرایط چندجانبه‌گرایی به عنوان یک جایگزین واقعی و گزینه‌ای که می‌تواند برای مسائل، مشکلات و معضلات بین‌المللی راه‌حل ارائه دهد، مطرح است.

باقری در این ارتباط خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به عضویت در سازوکارهای بین‌المللی از جمله بریکس و شانگهای در طول چند سال گذشته نشان داده است که می‌تواند در این حوزه به صورت جدی نقش‌آفرینی کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: از ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برجسته‌کردن نقش و جایگاه چند جانبه‌گرایی جهت حل‌وفصل مسائل و معضلات بین‌المللی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در در بخش پایانی صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار این ۲ نشست، با تعدادی از همتایان از کشورهای دیگر که در این ۲ نشست حضور دارند، دیدار خواهیم داشت و هم از ظرفیت‌های دیگری که در حاشیه این نشست و حضورمان در نیویورک خواهد بود، چه در عرصه سیاسی و چه دیپلماسی عمومی برای تبیین مواضع و رویکردها و سیاست های جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما