شناسهٔ خبر: 67688395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد آلوده است

صاحب‌خبر -
گروه جامعه:مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد برای امروز (سه‌شنبه) در بیست و ششمین روز تیرماه در شرایط "ناسالم" و وضعیت هشدار قرار دارد. مهدی اله‌پور افزود: بر این اساس هوای مناطق "هفت حوض،خاقانی، امامیه و طرق" کلانشهر مشهد آلوده است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۱ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۰ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۹ منطقه دیگر مشهد دارای ایستگاه سنجش در شرایط پاک تنفسی است.

وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود را ترک نکنند.اله پور گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت "پاک" و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت "سالم" است.همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای "آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان" و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای "آلودگی هوا برای همه سنین" محسوب می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما