شناسهٔ خبر: 67688137 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آخرین آمار بیمه‌شدگان قالیباف در کشور

ندا خسرو شاهی

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران، تعداد بافندگان و قالیبافان تحت پوشش بیمه در کشور را ۱۸۵ هزار نفر ذکر و ابراز امیدواری کرد که در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده از ظرفیت تولیدکنندگان فرش دستباف به شکل شایسته تری استفاده شود.

صاحب‌خبر -

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پوشش بیمه قالیبافان اظهار کرد: درحال حاضر تنها راه حمایتی از قالیبافان، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است و بافندگان می توانند از مزایای بیمه استفاده کنند که ۷۰ درصد آن یارانه دولت است. یعنی از صد درصد حق بیمه ۳۰ درصد را بافندگان می پردازند و ۷۰ درصد را دولت پرداخت می کنند.

وی افزود: شرایط آن در بحث بازنشستگی مثل تامین اجتماعی است و با ۱۰ سال بیمه پردازی هم می توانند بازنشسته شوند فقط تنها تفاوت در بحث بیمه درمان است که از بیمه سلامت استفاده می کنند.

به گفته بهرامی، بحث درمان مقوله مهمی است ولی مهم تر از آن بحث از کارافتادگی و زمان پیری و بازنشستگی بافندگان است.

رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران افزود:در کل ۱۸۵ هزار نفر قالیباف و بافنده فرش دستباف در کشور داریم که بیمه شده تامین اجتماعی هستند و ۱۰ درصد آن مربوط به صنایع دستی است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف در اشتغالزایی و درآمزایی، تولید و امنیت اجتماعی اثرگذار است، ابراز امیدواری کرد: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده از ظرفیت تولیدکنندگان فرش دستباف به شکل شایسته تری استفاده شود.

انتهای پیام

نظر شما