شناسهٔ خبر: 67687887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضرت زینب (س) مجاهد عرصه تبیین و روشنگری بود

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه گفت: حضرت زینب کبری (س) مجاهد بزرگ صحنه تبیین و روشنگری بود که به عنوان رسانه‌ای سیار برای تبیین اهداف شهدای کربلا کوشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد یعقوبی روز سه شنبه در اجتماع زینبیون که همزمان با عاشورای حسینی در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، افزود: نظیر این بانوی قهرمان در دنیا کم داریم چون او بود که با سخنرانی‌های گسترده خود در شام، کوفه و مدینه جهاد تبیین کرد.

وی گفت: تبلیغات ضد و نقیض را گوش نکنید چون زینب هم حجاب داشت، هم جنگید و در کنار آن عفیف، شجاع و سرباز ولایت بود و برای وطنش خدمت کرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زینب الگوی تمام عیار برای زن و مرد ایرانی است، تصریح کرد: امروز رسانه‌ها نقش عجیبی در جهت دهی فکری مردم دارند و اگر آن حضرت نبود، داستان کربلا دفن می‌شد.

وی افزود: بزرگترین رسالت حضرت زینب (س) تبیین اهداف شهدای کربلا بود لذا وقتی اسرا را بردند او از ولایت تکوینی استفاده کرد و سخنرانی عظیمی انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی گفت: آن حضرت دانش‌آموخته دانشگاه امام علی (ع) و آموزش‌دیده مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) بود لذا با سخنرانی خود همه‌ توطئه‌های دشمن و تبلیغات سوء بنی امیه را خنثی کرد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) ادامه داد: اگر می‌خواهید عقل کسی را بسنجید و خرد او را ارزیابی کنید با سه موضوع مال و ثروت، ولایتمداری و مصیبت است.

مدرس حوزه گفت: حضرت زینب (س) هیچگاه بنده ثروت و مال نشد و مال، او را از ارزش‌ها دور نکرد، ایشان سخنگوی بسیار برجسته‌ای در میدان سیاست بود.

وی اضافه کرد: خیلی از انسان‌ها هنگام مصیبت‌ها سست شده و ریزش می‌کنند اما زینب کبری مصیبت‌های بسیار سختی دید اما در کلاس مصیبت، نمره عالی گرفت.

این مراسم با اجرای تعزیه خوانی، دمام زنی و غرفه کودک همراه بود.

نظر شما