شناسهٔ خبر: 67687755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماتم تهران/ پایتخت در عزای حسین

تهران- ایرنا- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین. امروز یوم الحسین است و همه دل‌ها بی‌قرار حسین.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در بارگــــاه قدس که جای مـــــلال نیست/ سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است؛ همزمان با تاسوعای حسینی، روز سه‌شنبه، مناطق مختلف شهر تهران میزبان حضور عزادارانی است که در آستانه سالروز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در غم و اندوه مولایشان به سوگواری نشسته‌اند.

ای حسین ای غم تو همدم ما ، چشم تو شاهد اشک و غم ما

ای خجل از کرم تو، کم ما، ای به هر انجمنی، محرم ما

تو کریمی و تو مولا تو ولی، ای جگر گوشه زهرا و علی

عشقش خریدن دارد؛ از بازار و حسینه تهران گرفته تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده صالح. مساجد تهران هم چون سال‌های گذشته امروز شاهد حضور خیل مشتاقان اهل بیت(ع) است.

هم‌اینک آیین‌های عزاداری بویژه در بازار تهران و حسنیه تهران برقرار است. این روزها و شب‌ها، دل‌های بی قرار امام هر کجا که باشند به یاد امام عزیزشان در حال عزاداری هستند.

ماتم تهران/ پایتخت در عزای حسین

پس از یک دهه عزاداری، بر سر و سینه زدن و نوحه و ... به آستانه عاشورایی رسیدیم که مشتاقان اباعبدالله الحسین سوگوار اربابشان هستند. امروز یوم الحسین است و هر کسی در غم آقا عزاداری می کند و رزق و روزی سالی دیگر را می‌گیرد.

در این میان، پلیس راهور تهران هم برای هرچه ایمن‌تر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله، تمهیداتی در نظر گرفته است و تاکید شده که دسته‌جات عزاداری نباید از معابر اصلی و بزرگراه‌ها تردد کنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از بازار تهران حاکی است که عزاداران در حال سینه‌زنی برای اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند؛ شاه گفتا کربلا امروز میدان من است، عید قربان من است، کربلا رنگین از خون جوانان من است، عید قربان من است، مادرم زهرا(س) در این گودال مهمان من است، عید قربان من است.... . بازاریان تهران به رسم هر سال گرد هم آمده‌اند تا یک بار دیگر ارادت خود را به آقایشان نشان دهند.

مراسم عزاداری ظهر تاسوعای حسینی علیه‌السلام و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش با حضور اقشار مختلف مردم در بازار بزرگ تهران برگزار شد.

ماتم تهران/ پایتخت در عزای حسین

همزمان خبرها از حرم حضرت عبدلعظیم حسنی حکایت از حضور دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در این مکان دارد.

صفا ندارد اگر با غمت صفا نکند، جواب ناله ی دلهای خسته بر لب توست که را صدا کند آن کو تو را صدا نکند... .

نظر شما